سیاسی

سفیر سوریه در عراق ساماندهی اقامت اتباع سوری در این کشور را بررسی کرد

سفیر سوریه در عراق در دیدار با وزیر کار و امور اجتماعی عراق راه های تقویت همکاری های دو کشور در زمینه حل و فصل وضعیت اقامت سوری های مقیم در عراق را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز:  «صطام جدعان الدندح» سفیر سوریه در بغداد در دیدار با احمد الاسدی وزیر کار و امور اجتماعی عراق بر عمق و اهمیت روابط برادرانه بین دو کشور و تقویت این روابط، چالش های مشترک پیش روی و تقویت همکاری ها و هماهنگی ها برای تحقق آرمان های دو ملت برادر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الدندح تصریح کرد: در این دیدار افق ها و چشم انداز همکاری ها در خصوص جامعه سوری مقیم عراق، حل آسان مشکلات افرادی که شرایط اقامت عراق را نقض می کنند و همچنین کاهش هزینه ها و جریمه متخلفان پس از سرو سامان دادن به وضعیت اقامت آنها و همچنین موضوع  ورود کارگران سوری از طریق اربیل و اخذ اقامت عادی و اعطای مجوز ورود به آنها بر اساس اصل عمل متقابل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: مقرر شد بزودی جلسه ای با وزارتخانه های کار، امور اجتماعی و کشور عراق به منظور رسیدگی به شرایط اقامت شهروندان سوری در عراق برگزار شود.

احمد الاسدی نیز در این دیدار تاکید کرد: عراق در کنار دولت و  ملت سوریه ایستاده است و بر استقبال کشورش از یافتن راه حل های مناسب برای تضمین اعطای اقامت منظم به اتباع سوری در عراق و اهمیت سازماندهی کارگران خارجی تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا