اقتصادیسیاسی

توافق امارات و آذربایجان بر سر توسعه شراکت اقتصادی فیمابین

نهمین نشست کمیته مشترک همکاری اقتصادی، تجاری و فنی امارات و آذربایجان برگزار شد و دو طرف بر سر توسعه شراکت اقتصادی فیمابین توافق کردند.

میدل ایست نیوز: امارات و آذربایجان بر سر توسعه شراکت اقتصادی خود در بخش های کارآفرینی، پروژه های کوچک و تقریبا بزرگ، اقتصاد جدید، گردشگری، هواپیمایی، صنعت، ابتکار و تکنولوژی، کشاورزی، امنیت غذایی، خدمات لجستیک، فرهنگ، انرژی، انرژی تجدیدپذیر و سرمایه گذاری توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، نهمین نشست کمیته مشترک همکاری اقتصادی، تجاری و فنی دو کشور با حضور عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات و میکائیل جباروف، وزیر اقتصاد آذربایجان در شهر شوشا برگزار شد.

عبدالله بن طوق المری، تاکید کرد که امارات و آذربایجان روابط استراتژیک و شراکت اقتصادی متمایزی دارند که در طول بیش از 3 دهه پیشرفت کرده است.

وی افزود که نشست این کمیته، گام مهم برای تقویت پیوندهای اقتصادی میان امارات و آذربایجان است.

وزرای اقتصاد امارات و آذربایجان بر سر تشکیل کارگروه های مشترک از دو کشور برای شناسایی فرصت های همکاری بیشتر در بخش های دارای اولویت در دو سطح خصوصی و دولتی و تامین حمایت از صادرکنندگان و وارد کنندگان برای تسهیل و افزایش تبادل کالا و خدمات و تلاش برای متنوع سازی آن توافق کردند.

دو طرف فرصت های سرمایه گذاری امید بخش در بخش های صنایع غذایی و تبدیلی و ایجاد کانال های جدید ارتباطی میان سرمایه گذاران و دارندگان شرکت ها در دو کشور را بررسی کردند.

وزرای اقتصاد امارات و آذربایجان به بررسی تقویت همکاری مشترک در زمینه های دیجیتال، تکنولوژی، امنیت غذایی و کشاورزی و سرمایه گذاری های متقابل در بخش انرژی و انرژی تجدیدپذیر و توسعه شراکت برای برپایی پروژه های جدید به ویژه در نیروگاه های تولید برق پرداختند.

امارات نخستین شریک تجاری آذربایجان در میان کشورهای عربی است و 40 درصد از تجارت آذربایجان با کشورهای عربی را به خود اختصاص داده است.

منبع
خبرگزاری رسمی امارات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا