اجتماعیسیاسی

مصوبات و تصمیمات دولت عراق برای حمایت از ایزدیان این کشور

نخست وزیر عراق از اتخاذ تصمیمات مناسبت و شایسته برای ایزدیان از جمله ساخت دانشگاه سنجار، تاسیس صندوق بازسازی سنجار و نینوا و ساخت 14 هزار و 500 واحد مسکونی و اعطای وام‌های مسکن خبر داد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در مراسم یادبودی به مناسبت دهمین سالگرد جنایت نسل‌کشی ایزدی‌ها و دیگر طیف‌های عراقی به دست گروه تروریستی داعش اعلام کرد: تهاجم به روستاها و شهرهای محل سکونت ایزدیان در سنجار و روستای «کوجو» از توطئه‌ی پرده برداشت که تنوع و همزیستی مسالمت‌آمیز همه عراقی‌ها را هدف قرار داده بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، السودانی با اشاره به وحشی‌گری‌ها و جنایات بی‌سابقه تروریست‌های داعشی تصریح کرد: عزم و اراده نیروهای امنیتی با اتکا به فتوای مرجعیت حضرت آیت الله سیستانی (دام ظله)، باعث شد تا همه مردم عراق برای آزادسازی سرزمین خود بپاخیزند که نمونه آن را می‌توان در فداکاری‌ها و اقدام دلاورانه سرلشکر خلبان شهید ماجد التمیمی مشاهده کرد که خود را برای نجات گرفتاران در کوهستان فدا کرد و خونش با خون خانواده ایزدی درآمیخته شد.

نخست وزیر عراق با مقایسه کردن نسل کشی ایزدیان با جنایات امروز رژیم صهیونیستی در غزه و تمجید از ایستادگی و عزت نفس ایزدیان عراق عنوان کرد: دولت عراق در چارچوب مأموریت اصلی خود در خدمت‌رسانی و اجرای عدالت و تعهد به حمایت از همه طیف‌های عراق، از اتخاذ تصمیمات مناسبت و شایسته برای ایزدیان از جمله تاسیس صندوق بازسازی سنجار و نینوا و تصمیم قبلی منبی بر ساخت 14 هزار و 500 واحد مسکونی و اعطای وام‌های مسکن خبر داد.

السودانی بر ضرورت حفظ بافت جمعیتی ایزدیان در مناطق تاریخی خود و بازسازی و احیای مناطق برای اسکان آوارگان تاکید کرد و افزود دستورالعمل‌هایی برای ساخت دانشگاه سنجار به منظور ارتقای این منطقه در همه زمینه‌ها صادر کرده است.

نخست‌وزیر همچنین دستور داد تا غرامت‌های لازم برای بازسازی خانه‌های تخریب شده آوارگان و مناطق آسیب دیده به موقع پرداخت شود و کمیته جست‌وجوی افراد ربوده شده نیز تلاش‌های خود را به نحو احسن انجام دهد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا