خبر اولسیاسی

نگرانی محافل اسرائیلی از درگیری همزمان تل آویو در 7 جبهه

رسانه های رژیم صهیونیستی از درگیر شدن همزمان این رژیم در هفت جبهه ابراز نگرانی و اعلام کردند نتانیاهو از بیم فروپاشی دولتش به آتش بس تن نمی دهد.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از توسعه دایره جنگ و اینکه این رژیم مجبور شود در 7 جبهه به طور همزمان درگیر شود ابراز نگرانی کرده اند  و این در حالی است که دولت بنیامین نتانیاهو هیچ اقدامی انجام نداده و از دستیابی به توافق با حماس خودداری می‌نماید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه اسرائیلی معاریو، نتانیاهو از مسئولیت خود در قبال 7 اکتبر شانه خالی می‌کند به دنبال راهی برای برکناری یوآو گالانت وزیر دفاع خود است. در حالی که نتانیاهو از امضای توافق با حماس امتناع می‌کند مناطق همجوار غزه ویران شده و مناطق شمالی نیز در آتش می‌سوزد.

معاریو افزود: مشکل آن است که نتانیاهو از مدت‌ها قبل تسلطی بر اوضاع ندارد و از سویی به عروسک خیمه شب بازی بن غفیر و اسموتریچ تبدیل شده و از سوی دیگر بازیچه زن و فرزند خود شده است، نمی‌شود فهمید که باید از کدامیک بیشتر ترسید.

بن کاسبیت تحلیلگر صهیونیست در این روزنامه تاکید کرد: نتانیاهو امروز با گزینه‌ای تاریخی مواجه است و برخی منابع عالی رتبه در دولت آمریکا اعلام کرده‌اند گزینه سعودی‌ها همچنان در دسترس است، اینکه آمریکایی‌های در روزهای اخیر اعلام کنند هرگز به توافقی برای غزه نزدیک نشده‌ایم خالی از لطف نیست.

در ادامه این گزارش آمده است توافق در غزه شرایط را برای عادی سازی سریع روابط با عربستان فراهم می‌کند و به ایجاد ائتلاف رسمی در سطح منطقه علیه ایران با محوریت اسرائیل و امریکا کمک می‌کند علاوه بر آنکه چنین توافقی به پایان دادن تنش‌های جبهه شمالی از طریق توافقی دیگر کمک می‌کند.

 

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا