سیاسی

ایران: حمله به مدرسه التابعین نمونه بارز تهدید صلح و امنيت بین‌المللی است

سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در غزه که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن شد را محکوم کرد و این جنایت را نمونه بارز تهدید صلح و امنيت بین‌المللی دانست.

میدل ایست نیوز: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله صبح امروز رژیم صهیونیستی علیه آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه التابعین در محله الدرج غزه که در حال اقامه نماز صبح بودند، و منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از غیرنظامیان فلسطینی شد را، شدیدا محکوم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، کنعانی این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

وی تاکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان بویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه التابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچ یک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفاک، اقدام محکم و قاطع کشورهای اسلامی و آزادیخواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.

کنعانی با تاکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه التابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنيت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم کودک‌کش شد.

وی با اشاره به مسئولیت جامعه بین‌المللی در لزوم پیشگیری و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: کشورها و سازمان های بین‌المللی بویژه اعضای شورای امنیت و سایر نهادهای بين‌المللی از جمله دیوان بین المللی کیفری و دادستان آن، یک بار دیگر در برابر آزمونی اخلاقی و انسانی و نیز مسئولیتی بین‌المللی قرار گرفته‌اند و باید آمرین و عاملین نسل‌کشی و آپارتاید، یعنی مقامات رژیم خونریز اسرائيل را در مقابل ارتکاب جنایات و وحشیگری های گسترده پاسخگو کند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا