سیاسی

رئیس جمهور عراق از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت رژیم صهیونیستی انتقاد کرد

رئیس جمهور عراق جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه «التابعین» در نوار غزه را که به شهادت بیش از یکصد نفر انجامید، به شدت محکوم و از  سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات این رژیم انتقاد کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران یک مدرسه «التابعین» در نوار غزه را که به شهادت بیش از یکصد نفر انجامید، به شدت محکوم و از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات این رژیم انتقاد کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، رشید اعلام کرد: بعد از ارتکاب یک رشته جنایت به دست رژیم غاصب صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، این رژیم بار دیگر با سوء استفاده از سکوت جامعه جهانی و قدرت های بزرگ و موثر در حفظ موازنه بین المللی و تأثیرگذار بر تصمیمات سازمان ملل، به کشتار جدیدی دست زد و با هدف قرار دادن غیر نظامیان در مدرسه «التابعین» یک قتل عام دیگر به سلسله کشتارهای خود در غزه و دیگر اراضی اشغالی پس از 7 اکتبر 2023 اضافه کرد.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد: ما این تجاوز وحشیانه را محکوم و در عین حال تاکید می کنیم تا زمانی که دست این رژیم اشغالگر باز و آزاد باشد و از هرگونه پاسخگویی و مجازات جامعه بین‌المللی در امان باشد، به جنایات خود ادامه خواهد داد.

در پایان بیانیه رئیس جمهوری عراق آمده است: رحمت و مغفرت بر شهدای مدرسه التابعین و ننگ و عار بر قاتلان کودکان و زنان و افراد بی دفاع و یقینا پیروزی در غزه و بقیه سرزمین‌های اشغالی از آن مقاومت خواهد بود.

منبع
دفتر ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا