سیاسی

واکنش گسترده عربی و بین‌المللی به بمباران مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی

حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در شرق شهر غزه که منجر به شهادت بیش از 100 فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد، واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

میدل ایست نیوز: پس از حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در شرق شهر غزه در بامداد امروز، کشورها و نهادهای مختلف به این جنایت واکنش نشان دادند.

به گزارش الخلیج آنلاین، جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری، در این خصوص اعلام کرد، حمله نیروهای رژیم اشغالگر به مدرسه التابعین جنایت جنگی به شمار می آید که نشان دهنده رویکرد جنایتکارانه خطرناک نیروهای رژیم صهیونیستی است.

وزارت خارجه امارات نیز در بیانیه ای با شدیدترین عبارت حمله به مدرسه التابعین را محکوم کرد.

این وزارتخانه بر مخالفت قاطعانه خود با هدف قرار دادن غیرنظامیان تاکید و از جامعه جهانی خواستار شد تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع در اراضی فلسطین اشغالی را به کار گیرد.

وزارت خارجه عمان نیز اعلام کرد بمباران وحشیانه مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم می کند.

این وزارتخانه افزود حمله به مدارس و تاسیسات عمرانی نقض آشکار حقوق بین الملل بشردوستانه و قطعنامه‌های مشروع بین المللی است.

همچنین سازمان همکاری اسلامی جنایت بمباران مدرسه التابعین را محکوم کرد و آن را تداوم جنایت کشتار جمعی رژیم صهیونیستی در غزه به شمار آورد.

این سازمان همچنین بار دیگر خواستار پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی به علت ارتکاب جنایت های جنگی و جنایت های این رژیم علیه بشریت در غزه و کرانه باختری شد.

وزارت خارجه قطر نیز این حمله را قتل عام وحشتناک و جنایتی وحشیانه در حق غیرنظامیان بی گناه به شمار آورد و از جامعه جهانی خواستار شد تا از آوارگان محافظت کند و مانع اجرای برنامه های رژیم صهیونیستی در آوارگی اجباری آنها شود.

وزارت خارجه عربستان نیز ضمن محکومیت این جنایت رژیم صهیونیستی، بر ضرورت توقف کشتارهای جمعی در نوار غزه تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز از رژیم صهیونیستی خواستار توقف حمله به تاسیسات عمرانی در غزه شد.

همچنین وزارت خارجه ترکیه این حمله را جنایت جدید رژیم اشغالگر علیه بشریت به شمار آورد و افزود این حمله بار دیگر نشان داد که دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال از بین بردن مذاکرات آتش بس دائم در نوار غزه است.

در میان کشورهای اروپایی، بریتانیا و بلژیک بمباران مدرسه التابعین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

پیش از این اتحادیه اروپا، مصر، اردن، عراق و ایران نیز این حمله را محکوم کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا