سیاسی

رایزنی البدیوی و بورل درباره تحولات منطقه

دبیرکل شورای همکاری و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین تحولات اوضاع در منطقه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با یکدیگر در خصوص آمادگی ها برای برگزاری اجلاس سران کشورهای شورای همکاری و اروپایی که قرار است در اکتبر آتی در شهر بروکسل برگزار شود، رایزنی کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، دبیرخانه شورای همکاری در بیانیه ای اعلام کرد، البدیوی و بورل در گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردند این اجلاس، نقطه اوج روابط مشترک و متمایز میان اتحادیه اروپا و کشورهای شورای همکاری به شمار می آید.

در بیانیه مذکور آمده است، دو طرف همچنین آخرین تحولات اوضاع در منطقه و وقایعی که به طور منفی و بی سابقه بر امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی تاثیر گذاشته است به خصوص بحران غزه، رایزنی کردند.

دبیرکل شورای همکاری و این مقام اتحادیه اروپا، همچنین به بررسی مسائل دارای اهمیت مشترک در راستای مقابله با چالش های مشترک و تقویت رایزنی و همکاری در حوزه های مختلف میان شورای همکاری و اتحادیه اروپا پرداختند.

البدیوی و بورل همچنین به اهمیت حمایت از تلاش ها با هدف تحقق و تقویت ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی و در راس آن تلاش ها برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نقض مداوم حقوق بشر و قوانین بین المللی توسط این رژیم اشاره کردند.

دبیرکل شورای همکاری، ضرورت انجام تلاش های اروپا و اقدام به دعوت از تمامی طرف های مربوطه به کاهش شدت تنش و آتش بس فوری و پایان دادن به بحران، مطابق با قطعنامه های بین المللی و سازمان ملل را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است در آوریل گذشته، وزرای خارجه شورای همکاری با مسئولان اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، درباره راه‌های کاهش تنش در منطقه و تحولات اوضاع در نوار غزه رایزنی کردند.

در این نشست، تحولات اوضاع در منطقه و راه های کاهش تنش و  آرامش اوضاع به ویژه پایان جنگ در نوار غزه و آخرین تحولات بحران روسیه و اوکراین و امنیت دریایی و آزادی دریانوردی بررسی شد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا