سرخط خبرها

«الجبیر»: پس از تکمیل تحقیقات درباره گزینه نظامی علیه ایران تصمیم می گیریم

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان تأکید کرد که کشورش همه گزینه ها اعم از دیپلماتیک و اقتصادی و نظامی را بررسی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی، گفت که کشورش پس از تکمیل تحقیقات درباره حادثه حمله به تأسیسات نفتی «آرامکو» استفاده از گزینه نظامی را بررسی خواهد کرد.

او روز سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که کشورش در حال بررسی مبدأ حملات موشکی به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو است.

الجبیر افزود که تحقیقات اولیه نشان دهنده آن است که سلاح های استفاده شده در حمله آرامکو ساخت ایران هستند و تأکید کرد که عربستان برای یک موضع گیری دیپلماتیک علیه ایران در حال فعالیت است.

او اظهار داشت که عربستان سعودی ایران را مسئول این حملات می داند و گفت که سازمان ملل به عربستان برای تعیین مبدأ این حملات کمک می کند.

وی ادامه داد که عربستان در پی همراه کردن جامعه بین المللی با خود است و «همه گزینه ها اعم از دیپلماتیک و اقتصادی و نظامی را بررسی می کند و سپس تصمیم می گیرد».

الجبیر تأکید کرد که تحقیقات درباره این حادثه به زودی تکمیل خواهد شد و افزود که باید رفتارهای ایران که ثبات منطقه را به هم می زندپایان یابد.

او همچنین از سیاست رئیس جمهور امریکا در قبال ایران تقدیر کرد و آن را سیاستی فراگیر خواند و افزود که عربستان در پرونده ایران با امریکا در هماهنگی کامل است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا