اجتماعی

ورود حدود 80 هزار زائر به عراق از مرز خسروی

یک مقام ایرانی اعلام کرد طی 9 روز، 79 هزار و 663 زائر از مرز خسروی در استان کرمانشاه ایران، عازم کربلا شدند.

میدل ایست نیوز: شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ایران گفت بر اساس آمار پایانه مرزی خسروی طی 9 روز سپری شده از ماه صفر 79 هزار و 663 زائر از این نقطه غربی استان عازم سفر کربلا شدند.

به گزارش ایرنا، کهریزی افزود: از این تعداد تردد زائر 28 هزار و 95 نفر فقط مربوط به 24 ساعته گذشته است که نسبت به روز قبل از آن روند افزایشی دارد و قطعا در روزهای آینده هرچه به زمان اربعین نزدیک شویم بازهم افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: اکنون تردد زائران از مرز خسروی به صورت روان در جریان است و تمام نیروها و امکانات مجموعه راهداری برای ارائه خدمت به مردم بویژه مسافران فراهم است.

گفتنی است در روز 11 اوت عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق به منظور نظارت بر ورود و خروج زائران، از گذرگاه مرزی المنذریه که در مقابل گذرگاه مرزی خسروی ایران قرار دارد، از تدارکات و سازوکارهای انجام گرفته در این منطقه بازدید کرد.

شایان ذکر است گذرگاه مرزی المنذریه از گذرگاه های مرزی مشترک میان ایران و عراق محسوب می شود که در شمال شرقی خانقین در استان دیالی قرار دارد و گذرگاه ایرانی آن گذرگاه خسروی است که برای حمل و نقل مسافر و کالا از آن استفاده می شود.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا