سیاسی

رایزنی وزرای خارجه امارات و اردن درباره پیامدهای یورش به مسجد الاقصی

وزرای خارجه امارات و اردن در گفت‌وگوی تلفنی، یورش شهرک نشینان صهیونیستی و یکی از وزرای افراطی این رژیم به مسجد الاقصی را محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن، در مکالمه ای تلفنی، درباره پیامدهای خطرناک یورش ها و تجاوزات به مسجد الاقصی توسط شهرک نشینان صهیونیستی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، بن زاید و الصفدی در این گفت‌وگو این یورش ها به ویژه یورش ایتمار بن غفیر وزیر نژادپرست و افراطی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

دو طرف همچنین درباره اقدامات مشترک برای مقابله با این تجاوزات و یکپارچگی موضع بین المللی که مستلزم احترام به جایگاه تاریخی و مشروع قدس و مقدسات آن است، رایزنی کردند.

وزیر خارجه امارات در ادامه اهمیت احترام به قیمومیت اردن و نقش آن در نظارت و حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و ضرورت عدم تجاوز به اختیارات اداره اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی را مورد تاکید قرار داد.

وزرای خارجه امارات و اردن، دستیابی به آتش بس فوری، پایان دادن به فاجعه انسانی در غزه، پایبندی به قانون بین المللی و توقف اقدامات غیرقانونی در سراسر اراضی فلسطین اشغالی را ضروری دانستند و بر حمایت خود از تلاش های مصر، قطر و امریکا برای دستیابی به توافق تبادل اسیران تاکید کردند.

گفتنی است در روز 13 ماه جاری صدها تن از شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به محوطه مسجد الاقصی یورش بردند.

پس از آن مهاجمان و در راس آنها ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی اسرائیل و اسحاق گلدکنوف، وزیر مسکن این رژیم، پرچم اسرائیل را در داخل مسجد الاقصی به اهتزاز درآوردند و همزمان مانع ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی شدند.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا