خبر اولسیاسی

درخواست اسرائیل از بریتانیا و فرانسه: از ما دفاع کنید و در حمله به اهداف مهم ایران به ما بپیوندید

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه اعلام کرد در صورت حمله ایران، اسرائیل انتظار دارد که ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، بریتانیا و فرانسه نه تنها در دفاع، بلکه در حمله به اهداف مهم ایران به ما بپیوندند.

میدل ایست نیوز: یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به دیوید لامی وزیر خارجه بریتانیا و استفان سژورنی وزیر خارجه فرانسه گفت که انتظار دارد در صورت حمله ایران به «اسرائیل»، دولت بریتانیا و فرانسه به ایران حمله کنند.

به گزارش CNN، بر اساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، کاتس، لامی و سژورنی با یکدیگر دیدار و درباره جلوگیری از تشدید تنش منطقه ای و انعقاد معامله تبادل اسیران رایزنی کردند.

این مقام صهیونیستی به وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه گفت: در صورت حمله ایران، اسرائیل انتظار دارد که ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، بریتانیا و فرانسه نه تنها در دفاع، بلکه در حمله به اهداف مهم ایران به اسرائیل بپیوندند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد که اسرائیل نسبت به دستیابی به معامله ای که منجر به آزادی گروگان ها شود، اهتمام داد و در راستای تقویت این معامله، در مذاکرات تمام توان خود را به کار خواهد گرفت. ممکن است حماس مواضع خود را تشدید کند و به عنوان جایگزین مذاکرات، منتظر حمله ایران به اسرائیل باشد.

از طرفی وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد انتظار می رود که لامی و سژورنی در بعد از ظهر جمعه، با محمد مصطفی نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کنند.

وزیر خارجه بریتانیا پیش از سفر به تل آویو به همراه همتای فرانسوی خود، در بیانیه ای هشدار داد که اوضاع خاورمیانه احتمال دارد از کنترل خارج شود.

گفتنی است اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس که در راستای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به تهران سفر کرده بود، در محل اقامت خود ترور شد و به شهادت رسید.

پس از این ترور مقامات ایرانی بار ها تاکید کردند که پاسخ این حمله را خواهند داد و به رژیم صهیونیستی حمله خواهند کرد.

این امر واکنش‌های زیادی در منطقه و دیگر نقاط جهان در پی داشته و تنش در منطقه را تشدید کرده است.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا