خبر اولسیاسی

بیانیه مشترک قطر، مصر و امریکا در باره مذاکرات آتش‌بس در غزه

سه کشور قطر، مصر و امریکا پس از انجام مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش‌بس در غزه و آزادی اسیران، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

میدل ایست نیوز: قطر، مصر و امریکا پس از انجام مذاکرات در دوحه با هدف پر کردن شکاف های میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در راستای دستیابی به توافق آتش بس در غزه و تبادل اسیران، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه مذکور آمده است: طی 48 ساعت گذشته در دوحه، مقامات ارشد دولت های ما، به عنوان میانجیگر، با هدف انعقاد توافق آتش بس در غزه و آزادی اسیران و بازداشت شدگان، درگیر مذاکرات گسترده ای بوده اند. این مذاکرات، جدی و سازنده بوده و در فضای مثبتی انجام شده است.

این بیانیه افزود: پیشتر امریکا با حمایت قطر و مصر به دو طرف پیشنهادی داد که شکاف های میان دو طرف را می کاهد و با اصول وضع شده از جانب جو بایدن رئیس جمهور امریکا در 31 مه 2024 و قطع نامه 2735 شورای امنیت در یک راستا است.

در بیانیه سه کشور آمده است: این پیشنهاد بر نقاط توافقی که در هفته گذشته به دست آمده، بنا شده و پر کننده شکاف های باقی مانده به روشی است که امکان اجرای سریع توافق را فراهم می کند.

بیانیه مذکور تصریح کرد: تیم های فنی در روزهای آتی، بر جزئیات اجرایی از جمله مراحل اجرای بخش های بشردوستانه جامع توافق و بخش های مربوط به اسیران و بازداشت شدگان کار خواهند کرد.

در بیانیه سه کشور میانجی ذکر شده است: مقامات ارشد دولت های ما بار دیگر پیش از پایان هفته آتی در قاهره گردهم جمع خواهند شد و امیدوارند که مطابق شرایط مطرح شده در امروز، به توافق دست یابند. همانطور که سران سه کشور در هفته گذشته اعلام کردند، دیگر زمانی برای تلف کردن وقت وجود ندارد و هیچ عذری از جانب هر طرفی برای توجیه تاخیر بیشتر نمی توان پذیرفت. زمان آزادی اسیران و بازداشت شدگان و آغاز آتش بس و اجرای این توافق فرا رسیده است.

در بیانیه مذکور اعلام شد: الان، راه برای تحقق این نتیجه، نجات جان غیرنظامیان، کمک رسانی به ملت غزه و آرام کردن تنش های منطقه هموار گشته است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا