سیاسی

سفر منطقه‌ای بلینکن با هدف دستیابی به توافق جامع در قاهره

امریکا همزمان با سفر منطقه‌ای وزیر خارجه خود، فشارهایش را به منظور دستیابی به توافق جامع آتش بین حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره پایتخت مصر افزایش داده است.

میدل ایست نیوز:  آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا امروز در حالی قرار است وارد منطقه شود تا آنچه را که در  دور مذاکرات آتش بس غزه در دوحه  به دست آمد، تقویت و برای دستیابی به یک توافق جامع در دور مذکرات هفته آینده در قاهره تلاش کند تا همزمان با نزدیک شدن به انتخابات حساس ریاست جمهوری امریکا  بویژه برای دمکراتها ، جلوی شعله ور شدن منطقه را بگیرد.

به گزارش الشرق الاوسط، یکی از نشانه های تلاش های امریکا را می توان در این واقعیت مشاهده کرد که فرماندهی ارتش اسرائیل به سطوح سیاسی این رژیم اعلام کرده است که عملیات نظامی رزمی در داخل شهرهای نوار غزه عملاً پایان یافته است و در حال حاضر نیازی به عملیات گسترده تر نیست و در نتیجه می توان گفت زمان دستیابی به توافق با حماس فرا رسیده است.

این منبع  نوشت: دو نقطه اصلی اختلاف در مذاکرات به نحوه مدیریت گذرگاه و محور فیلادلفیا، باز می گردد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بر حضور ارتش در این منطقه تاکید دارد و نکته دوم ساز وکار بازرسی در محور نتساریم است که نتانیاهو به بهانه جلوگیری از ورود افراد مسلح به بازرسی شخصی هر فردی که بخواهد وارد شمال غزه شود؛ اصرار دارد.

در همین حال کانال 12 اسرائیل اعلام کرد امریکایی‌ها این پیام را داده اند که این پیشنهاد فقط یکبار مطرح شده است به طوریکه یا توافق آتش بس حاصل می شود یا اینکه خطر وخامت اوضاع و جنگ منطقه‌ای افزایش خواهد یافت.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا