سیاسی

تلاش رژیم صهیونیستی برای امتیازگیری بیشتر در مذاکرات آتش‌بس

رژیم صهیونیستی به فرماندهان ارتش دستور داده است حملات خود را به منظور تقویت جایگاه مذاکراتی این رژیم در گفت‌وگوهای آتش بس در قاهره تقویت کنند.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند کابینه جنگی این رژیم دستوراتی را برای افزایش شدت درگیری‌ها در غزه خطاب به ارتش صادر کرده است تا بتواند موقعیت و جایگاه خود را در دور جدید مذاکرات آتش‌بس که قرار است در قاهره پایتخت مصر برگزار شود، تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رسانه‌های عبری اعلام کردند اسرائیل تصمیم گرفته است شدت درگیری‌ها را در نوار غزه افزایش دهد، به این امید که بتواند موقعیت خود را در مذاکرات مربوط به آتش بس و تبادل اسرا بهبود بخشد در حالیکه این رویکرد نشان از نادرست بودن ادعای دو شب پیش مقامات امنیتی اسرائیل است مبنی بر اینکه فعالیت ارتش در غزه پایان یافته است.

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل اعلام کرد ارتش اسرائیل در صورت دستیابی به گزاش‌های اطلاعاتی جدید می‌تواند نبردها در غزه را از سر بگیرد ضمن آنکه منابع آگاه سیاسی تاکید دارند کابینه امنیتی اخیراً به ارتش دستور داده است تا شدت نبردها در غزه را افزایش دهد تا بتواند به این وسیله موضع تل آویو را در مذاکرات بهبود بخشد.

این منبع افزود: اگر چه اسرائیلی‌ها در این باره اظهار نظر رسمی نکرده‌اند اما حملات نظامی آنها از روزهای گذشته به ویژه در جنوب نوار غزه تشدید شده است و طی آن شمار زیادی شهید و زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر  عضو دفتر سیاسی حماس، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تصمیم اسرائیل برای تشدید جنگ در نوار غزه نشان از رویکرد فاشیستی این رژیم  علیه ساکنان نوار غزه و تاکید بر رفتار وحشیانه آنها در هدف قرار دادن غیر نظامیان بی‌دفاع است و این حقیقت را برای همه جهانیان روشن می‌کند که این رژیم  جنایتکار نازیستی تشنه قتل و تروریسم است.

منبع
خبرگزاری آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا