سیاسی

در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی؛
بلینکن: مذاکرات جاری، شاید آخرین فرصت برای دستیابی به آتش‌بس در غزه باشد

وزیر خارجه امریکا در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی گفت مذاکرات جاری، شاید آخرین فرصت برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه باشد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا اعلام کرد مذاکرات جاری، شاید آخرین فرصت برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه باشد.

به گزارش اسپوتنیک، بلینکن در نهمین سفر خود به خاورمیانه از زمان آغاز جنگ میان رژیم اشغالگر و جنبش حماس در 7 اکتبر، در دیدار با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی گفت: «این، لحظه حساسی است. شاید بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن بازداشت شدگان به خانه‌هایشان، دستیابی به آتش‌بس و قرار دادن همه طرف‌ها در مسیری بهتر به سمت صلح و امنیت پایدار باشد».

بنا بر اعلام نشریه «تایمز آو اسرائیل»، وی در این دیدار اشاره کرد که همچنین برای اطمینان از عدم وقوع تنش منطقه‌ای در بحبوحه نگرانی‌ها از حمله احتمالی ایران به رژیم صهیونیستی در نتیجه ترور اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران در ژوئیه گذشته، تلاش می‌کند.

گفتنی است وزیر خارجه امریکا، در چارچوب تلاش جدید واشنگتن برای دستیابی به توافق بر سر آتش‌بس در نوار غزه، شب گذشته طی سفری رسمی و برای رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل آویو شده است.

جمعه گذشته، امریکا، قطر و مصر اعلام کردند مذاکرات آتش بس در نوار غزه هفته آتی در قاهره از سر گرفته خواهد شد.

از 7 اکتبر 2023، رژیم صهیونیستی به حملات زمینی، دریایی و هوایی خود ادامه می دهد؛ امری که منجر به شهادت بیش از 40 هزار فلسطینی و مجروح شدن بیش از 92 هزار نفر دیگر شده و همچنان هزاران تن از قربانیان زیر آورها و راه ها مانده و گروه های امدادی قادر نیستند به این افراد دسترسی پیدا کنند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا