سیاسی

عبدالعاطی: امیدواریم رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش‌بس صادق باشد

وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای امریکایی خود تاکید کرد که تمایل رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ، تنها راه برای جلوگیری از رنج مردم در غزه است.

میدل ایست نیوز: بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر، در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات آتی، همراه با سیاست صادقانه رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ در غزه باشد.

به گزارش روسیا الیوم، وی تاکید کرد که تمایل رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ، تنها راه برای جلوگیری از رنج مردم در غزه و جلوگیری از وخامت اوضاع و افزایش تنش است.

احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که وزرای خارجه مصر و امریکا درباره تحولات نوار غزه و تلاش های مصر، قطر و امریکا و تبادل اسرا و بازداشت شدگان و ورود کمک های بشردوستانه رایزنی کردند.

وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای امریکایی خود بر رویکرد مصر و همه کشورهای منطقه در قبال آینده ثبات خاورمیانه که به ایجاد راه حل دائم و عادلانه قضیه فلسطین و تضمین برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1976 به پایتختی قدس شرقی بستگی دارد، تاکید کرد.

بلینکن نیز گفت که با رویکرد مصر برای آتش بس در غزه هم نظر است و از تلاش های مصر در این خصوص تقدیر می کند.

عبدالعاطی درباره نتایج ارتباطات و سفرهای اخیرش برای مهار تشدید تنش در منطقه و هشدار درباره خطرات آن نه فقط برای کشورهای منطقه بلکه برای همه طرف های بین المللی، تبادل نظر کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا