اقتصادی

شرکت بیمه فرانسوی «آکسا» سرمایه‌های خود را از فلسطین اشغالی خارج کرد

شرکت بیمه فرانسوی آکسا تحت فشار جنبش تحریم رژیم صهیونیستی مجبور به خارج کردن سرمایه‌گذاری‌های خود از بانک‌ها و یک شرکت ساخت تسلیحات نظامی شده است.

میدل ایست نیوز: جنبش تحریم رژیم صهیونیستی با نام اختصاری«BDS» روز چهارشنبه اعلام کرد شرکت بیمه فرانسوی «آکسا» مجبور به فروش سرمایه‌گذاری‌های خود در تمام بانک‌های بزرگ رژیم صهیونیستی و شرکت تولید تجهیزات نظامی «البیت» شده است.

به گزارش الجزیره، جنبش «بی دی اس» اعلام کرد: شرکت بیمه فرانسوی آکسا در 24 ژوئن 2024، همزمان با تشدید کارزار جهانی برای تحریم این شرکت، سرمایه‌گذاری‌های خود را از بانک‌های اسرائیلی خارج کرده و فقط سهام نهایی آن در بانک لئومی باقی مانده است.

این منبع نوشت: بانک‌های اسرائیلی حمایت های مستقیم و گسترده ای را برای حفظ و توسعه شهرک سازی ها ارائه می کنند که همین امر این جنبش را بر آن داشت تا شرکت بیمه آکسا را برای خارج کردن سرمایه گذاری های خود از بانک ها و شرکت های اسرائیلی تحت فشار بگذارد.

جنبش تحریم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اینگونه موسسه ها و نهادها در گسترش شهرک های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی و ارتکاب جنایات علیه مردم فلسطین شریک هستند و به همین دلیل شرکت بیمه فرانسوی آکسا با توجه به آسیب و لطمه ای که به شهرت آن وارد شده است تحت فشار قرار گرفت تا سرمایه‌گذاری‌های خود را خارج کند.

گفتنی است در در سال 2018 نیز کارزار تحریم آکسا باعث شد که این شرکت فرانسوی تا حدی سرمایه‌گذاری‌های خود را از شرکت نظامی البیت و دو بانک دیگر خارج کند. جنبش تحریم خواستار تشدید فشارها علیه تمامی سازمانها و موسسات حامی رژیم صهیونیستی شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا