خبر اولسیاسی

السودانی: موفقیت طرح امنیتی اربعین الگویی برای موفقیت سایر طرح‌ها است

نخست وزیر عراق، موفقیت طرح امنیتی اربعین را یک الگو برای موفقیت دیگر طرح‌ها دانست و دستورات ویژه‌ای را به منظور تسهیل در تردد زائران به مناطق مرزی و دیگر استان‌های عراق صادر کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، همزمان با اوج مراسم اربعین، به سرویس های امنیتی دستور داد امنیت و ایمنی راهها و جاده های مورد استفاده زائران برقرار و حمل و نقل مسافران تا حد امکان، روان صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، السودانی نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد دولت به جای بررسی ها و راه حل های موقت یک کمیته عالی برای برگزاری مراسم میلیونی اربعین تشکیل داده است و با توجه به رسیدن مراسم اربعین به روزهای اوج خود، این امر ایجاب می کند در درجه نخست، ابعاد امنیتی موضوع مورد توجه قرار گیرد و تلاش های اطلاعاتی و هماهنگی سطح بالا میان دستگاه های مختلف دو چندان شود.

نخست وزیر عراق موفقیت طرح امنیتی اربعین را رمز و نماد موفقیت برای بقیه طرح ها دانست و بر ضرورت مقابله با هر گونه تخلف امنیتی و رسیدگی سریع به آن تاکید کرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به تمامی دستگاه های امنیتی این کشور که وظیفه تامین امنیت زائران را بر عهده دارند، دستور داد فراتر از کارهای امنیتی معمول و به منظور حفظ نتایج تلاش های بزرگ صورت گرفته، در مسیر جاده های مورد استفاده زائران بین استانهای عراق از جمله جاده های منتهی به کربلای معلی و نجف اشرف، بر تمامی جزئیات نظارت میدانی داشته باشند .

محمد شیاع السودانی همچنین دستور داد: حمل و نقل زائران از سامرا، بابل و نجف اشرف به دیگر استان ها یا گذرگاههای مرزی تسهیل و تعداد زیادی از اتوبوس ها و دیگر خودروهای در نظر گرفته شده از جمله خودروهای بخش خصوصی به این کار اختصاص داده شود.

السودانی در ادامه بر ضرورت ادامه تلاش ها تا پایان اربعین و روان نگه داشتن جاده ها به ویژه در فرات مرکزی و برخورد با هرگونه تخلف و اتخاذ اقدامات فوری در قبال متخلفان تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا