خبر اولسیاسی

در دیدار بن فرحان و السودانی صورت گرفت؛
بررسی فعال‌سازی شورای هماهنگی عراق و عربستان

نخست وزیر عراق و وزیر خارجه عربستان، روابط و همکاری‌های دوجانبه از جمله فعال‌سازی شورای هماهنگی مشترک را با یکدیگر بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق و وزیر خارجه عربستان، روابط و همکاری های دوجانبه وتحولات منطقه ای را با یکدیگر بررسی کردند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی روز پنجشنبه در دفتر خود فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان را به حضور پذیرفت.

دو طرف، در این دیدار روابط دوجانبه و چشم‌انداز توسعه آن در همه زمینه‌ها به‌ ویژه در عرصه های سیاسی و اقتصادی، تقویت شراکت های ثمربخش و فعال‌سازی شورای هماهنگی عراق و عربستان را به نحوی که منافع متقابل و مشترک دو کشور برادر را تامین کند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

السودانی و فرحان در  در این دیدار همچنین، مهمترین تحولات منطقه، پیامدهای تداوم تجاوزات به غزه، ضرورت ادامه اقدامات مشترک و هماهنگی تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای متوقف کردن این تجاوزات و ترغیب جامعه بین المللی به ایفای نقش کامل خود در جلوگیری از فاجعه نسل کشی بیش از ده ماهه علیه ملت فلسطین و حق تاریخی آنها برای زندگی در سرزمین خویش ، بررسی کردند.

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا