خبر اولسیاسی

تخلیه 84 درصد نوار غزه و آوارگی 90 درصد ساکنان آن

سازمان ملل از تخلیه 84 درصدی نوار غزه و کوچ اجباری و آوارگی 90 درصد از ساکنان آن خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل از تخلیه 84 درصدی نوار غزه و کوچ اجباری و آوارگی 90 درصد از ساکنان آن خبر داد و وزارت بهداشت فلسطینن نیز اعلام کرد: 60 درصد از فهرست داروهای ضروری و 83 درصد مواد مصرفی پزشکی در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به اتمام رسیده است.

به گزارش روسیا الیوم، سازمان ملل متحد اعلام کرد: دستکم 84 درصد از نوار غزه در حال حاضر جزو مناطق تخلیه شده قرار دارد و برآوردها نیز حاکی از آن است که  90 درصد از جمعیت 2.1 میلیون نفری غزه در طول جنگ آواره شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، 13 دستور تخلیه توسط رژیم اسرائیل از 22 ژوئیه صادر شده که همین مساله به طور قابل توجهی مساحت منطقه انسانی اعلام شده از زمان آغاز جنگ را  کاهش داده و در عین حال فلسطینیان بیشتری را به سمت مناطق داخل سوق داده که ازدحام روزافزون آوارگان در تصاویر ماهواره‌ای کاملا مشهود است.

این منبع نوشت: نظامیان اسرائیلی با متهم کردن حماس به شلیک راکت از مناطق مسکونی و پرجمعیت اعلام کرده‌اند، هشدارها و عملیات تخلیه ضروری است و اویخای ادرعی سخنگوی عرب زبان ارتش این رژیم نیز گفته است ارتش به زودی در مناطق هشدار تخلیه علیه فعالان حماس وارد عمل خواهد شد.

از سوی دیگر سازمان ملل  اعلام کرد: تنها در ماه اوت، تقریباً هر دو روز یک‌بار دستور تخلیه صادر شده و نزدیک به 250 هزار نفر در پی این دستورات آواره شده‌اند.

در همین ارتباط، جورجیوس پتروپولوس، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در غزه نیز اعلام کرد: بسیاری از مردم بیش از 10 بار از اماکن محل سکونت خود در اینجا آواره شده‌اند.

به گزارش العربی الجدید، همزمان با درد و رنج‌های ناشی از آوارگی فلسطینیان، وزارت  بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز شنبه اعلام کرد: 60 درصد از فهرست داروهای ضروری و 83 درصد مواد مصرفی پزشکی در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7 اکتبر گذشته به سبب مسدود شدن و سیطره این رژیم بر آنها تمام شده است، که این امر منجر به توقف کامل خدمات درمانی خواهد شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا