اجتماعیخبر اولسیاسی

السودانی موفقیت‌آمیز بودن طرح زیارت اربعین را اعلام کرد

نخست وزیر عراق پس از پایان مراسم زیارت اربعین سال 1446 هجری قمری، از موفقیت‌آمیز بودن طرح زیارت اربعین خبر داد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق پس از پایان مراسم زیارت اربعین سال 1446 هجری قمری در کربلای معلی در یک کنفرانس مطبوعاتی موفقیت آمیز بودن طرح زیارت اربعین را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، السودانی در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد زیارت اربعین نمادی از پایبندی تاریخی به ارزش‌ها و اصولی شد که انقلاب حسینی در ما به جا گذاشته است و تمام عراقی ها و مهمانان این مردم از سراسر جهان، زیارت اربعین را یک اتفاق گذرا نمی پندارند بلکه به این مراسم به عنوان یک رویداد مداومی از ارتباط و تلاش و بخشش نگاه می کنند.

وی ضمن اشاره به تاسیس کمیته عالی زیارت اربعین در راستای سازمان‌دهی و نظارت بر تلاش‌ها در خصوص موفقیت زیارت اربعین، این زیارت را مناسبتی ایدئولوژیک و حماسه ملی خواند.

نخست وزیر عراق در ادامه با بیان نقش عملکرد دستگاه‌های امنیتی در موفقیت آمیز طرح زیارت اربعین، از تلاش‌های کمیته عالی زیارت اربعین به ریاست عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق و نهادهای خدماتی و اداری و تشکل های مختلف در تمامی وزارتخانه‌ها قدردانی کرد.

السودانی با تقدیر و تشکر از استاندار کربلای معلی و شورای استانداری برای تلاش های مداومی که محدود به روزهای زیارت نمی شود، گفت دولت ما پس از پایان زیارت اربعین سال گذشته، برای زیارت سال جاری آغاز به کار کرده است.

وی در ادامه به فعالیت‌های زیرساختی انجام شده توسط این دولت از جمله بازسازی گذرگاه‌های المنذریه، زرباطیه، الشیب و ایجاد محوطه‌های بزرگ و نقش این زیرساخت‌ها در تسهیل جا به جایی زائران اشاره کرد.

نخست وزیر عراق همچنین به گام بزرگ برداشته شده در اجرای پروژه مترو کربلای معلی-نجف اشرف و دریافت پیشنهاد از سه شرکت بین المللی اشاره و بیان کرد ما به پیگیری انجام کارها در فرودگاه بین المللی کربلای معلی ادامه می دهیم و امیدواریم که در سال آتی این این فرودگاه تکمیل شود.

السودانی به اختصاص 3.5 تریلیون دینار در راستای احداث و اجرای 36 پروژه خدماتی مرتبط با زیارت های میلیونی اشاره و گفت این پروژه ها ظرف چند هفته آغاز خواهد شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا