اجتماعیسیاسی

الشمری: هیچ حادثه امنیتی در زیارت اربعین سال جاری ثبت نکرده‌ایم

وزیر کشور عراق ضمن اعلام موفقیت‌آمیز بودن طرح زیارت اربعین و کاهش حوادث رانندگی، به عدم ثبت حادثه امنیتی طی این زیارت اشاره کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق و رئیس کمیته عالی تامین امنیت زیارت اربعین موفقیت‌آمیز بودن طرح امنیتی که محمد شیاع السودانی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر آن نظارت داشته است، را اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 3.7 میلیون زائر وارد عراق شده‌اند.

به گزارش الفرات نیوز، الشمری ضمن اشاره به آغاز به کار زودهنگام طرح تامین امنیت زیارت اربعین امام حسین (ع) با طرح خدماتی، گفت طرح امنیتی، با استفاده از 191 داده اطلاعاتی برای ایجاد فضایی امن اجرا شده است.

وی در ادامه با بیان تامین امنیت در تمامی جاده‌های منتهی به کربلای معلی و حفاظت و پشتیبانی از مواکب حسینی، بر تداوم استقرار نیروهای امنیتی در جاده‌ها تا بازگشت آخرین زائر تاکید کرد.

وزیر کشور عراق با اشاره به آغاز اجرای طرح امنیتی از اولین روز ماه صفر مصادف با 5 اوت، وجه تمایز زیارت اربعین سال جاری را عدم انسداد جاده حتی در کربلا و تردد روان زائران اعلام کرد.

الشمری در ادامه با تاکید بر کاهش حوادث رانندگی در طرح تامین امنیت اربعین سال جاری، به وقوع 10 حادثه آتش سوزی جزئی در کل بخش‌ها و مهار آتش‌ها اشاره کرد.

وی در پایان با اعلام استفاده از کمپین‌های آگاهی‌بخشی به زائران در مدت زمان 20 روزه، بر عدم ثبت حادثه امنیتی در زیارت اربعین تاکید کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا