سیاسی

هشدار مصر نسبت به تشدید تنش میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور مصر خواستار تشدید تلاش‌های بین‌المللی در راستای کاهش تنش در منطقه شد و نسبت به خطرات آغاز جبهه جدید درگیری در لبنان هشدار داد.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در استقبال از چارلز براون، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا و هیئت همراه وی تاکید کرد شرایط جاری منطقه نیازمند موضع قاطع جامعه جهانی و تمامی طرف‌های موثر برای انجام تمام تلاش‌ها و تشدید فشار برای کاهش و توقف تنشی است که امنیت و ثبات تمام منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش روسیا الیوم، السیسی در این زمینه نسبت به خطرات آغاز جبهه جدیدی از درگیری در لبنان هشدار داد و بر ضرورت حفظ ثبات و حاکمیت لبنان تاکید کرد.

از طرفی دیگر وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نگرانی تشدید تنش جاری در جبهه لبنان و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند و خواستار یکپارچگی تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای برای کاهش شدت تنش و بی‌ثباتی در منطقه و تلاش برای برقراری آرامش و مهار تنش است.

قاهره در ادامه بر اهمیت حفظ ثبات لبنان و حاکمیت این کشور و اجتناب از خطر سقوط منطقه به حالتی از بی‌ثباتی همه جانبه تاکید و به اجتناب‌ناپذیر بودن آتش‌بس و پایان دادن جنگ جاری در نوار غزه در راستای دور نگه داشتن منطقه از عوامل بی‌ثباتی و درگیری‌ها و تهدید صلح و امنیت بین المللی اشاره کرد.

گفتنی است قاهره امروز میزبان دور جدیدی از مذاکرات آتش بس در غزه است و این مذاکرات با حضور میانجیگران امریکایی، قطری و مصری برگزار خواهد شد.

شایان ذکر اس حزب الله لبنان طی حملاتی گسترده، مواضع بسیاری را در عمق رژیم صهیونیستی در پاسخ به ترور «فؤاد شکر»، فرمانده بلندپایه خود هدف قرار داد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا