سیاسی

نصرالله: هریک از محورهای مقاومت جداگانه به جنایات صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهند

دبیر کل حزب الله اعلام کرد در عمیات امروز با نام «اربعین»، با مشغول کردن گنبد آهنین با کاتیوشا، تعداد زیادی موشک و پهپاد به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردیم.

میدل ایست نیوز: حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان امریکایی‌ها را در حرف‌هایشان برای متوقف کردن تجاوزات ناصادق و شریک جنایات رژیم صهیونیستی دانست و اعلام کرد: عملیات بزرگ نظامی امروز را «عملیات اربعین» نامگذاری کردیم.

به گزارش رادیو النور، دبیر کل حزب الله گفت: ما پایگاه گلیلوت مربوط به اطلاعات نظامی اسرائیل معروف به شعبه «امان» شامل یگان 8200 را هدف قرار دادیم و تصمیم بر این بود که 300 موشک کاتیوشا برای چند دقیقه گنبد آهنین را مشغول کنند تا پهپادها به سلامتی عبور کنند.

وی ادامه داد: ما 340 موشک کاتیوشا به پایگاه‌ها و پادگان‌های اسرائیل شلیک کردیم و برای اولین بار پهپادها را از منطقه بقاع به پرواز درآوردیم و همه پهپادهایی که از دره بقاع به پرواز درآمدند از مرز لبنان و فلسطین به سلامت به سمت اهداف مشخص شده عبور کردند.

دبیر کل حزب الله لبنان با تقدیر از نیروهای مقاومت در مناطق مختلف از جمله در نوار غزه و کرانه باختری اعلام کرد: دشمن با حمله به ضاحیه جنوبی بیروت از تمامی خطوط عبور کرد و حملاتش منجر به شهادت شمار زیادی از غیرنظامیان و شهادت فواد شکر فرمانده بزرگ جهادی شد.

دلایل تاخیر حزب الله در پاسخ به ترور فواد شکر

نصرالله افزود: ما بعد از تشییع جنازه فواد شکر آماده بودیم و جزئیات هر هدفی را نیز در اختیار داشتیم و تاخیر ناشی از پاسخ، به خاطر اوج آمادگی و هوشیاری اسرائیل و امریکا بود به این معنا که ممکن بود عملیات ما منجر به شکست شود، ضمن آنکه خسته و فرسوده کردن مادی و معنوی دشمن بخشی از طرح بود و ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دلایل تاخیر در پاسخ این بود که بررسی کردیم که آیا محور مقاومت به طور کلی پاسخ  دهد یا هر جبهه جداگانه این کار را انجام دهد. در نتیجه بررسی و رایزنی‌ها، قرار بر این شد که ما عملیات خود را انجام دهیم و هر یک از طرفین در محور تصمیم بگیرند که چگونه و کجا پاسخ دهند.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: تعلل و درنگ ما به این خاطر است که باید منتظر بمانیم تا فرصت مذاکره را فراهم کنیم، زیرا تمام هدف ما و این همه فداکاری، توقف تجاوز به غزه است.

رژیم صهیونیستی دره‌های خالی را بمباران کرد

نصرالله گفت: ما به اهداف مورد نظر خود در این عملیات طبق برنامه عملیات دست پیدا کردیم و  چندی پیش نیز موشک‌های دقیق و نقطه‌زن و بالستیک خود را از دره‌ها و برخی اماکن جابه‌جا کرده بودیم و آنچه امروز دشمن بمباران کرد دره‌های خالی است.

 وی افزود: اظهار نظرهای دشمن مبنی بر هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک که برای هدف قرار دادن تل آویو آماده شده بودند، یک دروغ محض است و موشک‌اندازها و سکوهای پرتاب پهپادهای ما مورد اصابت قرار نگرفتند.

 دبیر کل حزب الله گفت: در حملات اسرائیل تنها دو سکوی پرتاب موشک هدف قرار گرفت در حالی که آنها از صدها حمله صحبت می‌کنند.

نصرالله ادامه داد: دشمن نیم ساعت قبل از عملیات ما، حملات خود را آغاز کرد که این نشان می‌دهد اطلاعاتی درست در اختیار نداشت. دشمن وقتی تحرکات رزمندگان مقاومت را احساس کرد، حملات خود را آغاز کرد و بنابراین حمله پیش‌دستانه‌ای در کار نبود و هیچ تاثیری بر مقاومت نگذاشت. 

عملیات حزب الله با موفقیت به پایان رسید

وی گفت: ما با یک روایت دروغ اسرائیل و یک شکست اطلاعاتی روبه‌رو هستیم و عملیات ما با موفقیت به پایان رسید و تمام سخنان مقامات دشمن درباره دستاوردهای بزرگ نظامی و امنیتی برای اسرائیلی‌ها دروغ است و عملیات نظامی امروز ما با وجود همه شرایط سخت با دقت انجام شد.

دبیر کل حزب الله عنوان کرد: ما تصمیم گرفتیم که پاسخ دهیم و علیرغم همه ارعاب‌های خارجی و داخلی لبنان به اجرای حمله خود مبادرت کردیم ضمن آنکه تصریح کرده‌ایم پاسخ امروز ما مقدماتی است و اگر نتیجه عملیات برای ما ناکافی باشد، بعداً تصمیم می‌گیریم چه کاری انجام دهیم.

نصرالله تاکید کرد: هر گونه امیدی برای خاموش کردن جبهه‌های پشتیبانی و حمایتی به‌ویژه جبهه لبنان، شکست خواهد خورد و ما به حمایت از غزه، صرف نظر از فداکاری‌ها، ادامه خواهیم داد.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین از دولت و ملت عراق به خاطر  تامین امنیت و خدمات رفاهی برای میلیون‌ها زائر و مهمان نوازی سخاوتمندانه آنها تقدیر کرد.

منبع
رادیو النور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا