خبر اولسیاسی

رادارهای ویژه امریکایی، ناکام در پیدا کردن مرد نامرئی حماس

رادارهای امریکایی نفوذکننده به اعماق زمین نیز که واشنگتن برای پیدا کردن یحیی السنوار رهبر حماس در تونل‌های زیر زمینی غزه، در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است؛ تا کنون در پیدا کردن محل اختفای رهبر نامرئی حماس ناکام بوده‌اند.

میدل ایست نیوز: رژیم صهیونیستی به منظور پیدا کردن محل اختفای یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس دست به دامن امریکا شده و قرار است به همین منظور، واشنگتن رادارهای مخصوص تحرکات زیر زمینی در اختیار تل آویو قرار دهد.

به گزارش العربی الجدید، نشریه نیویورک تایمز گزارش مفصلی را شامل مصاحبه با بیش از 20 مقام اسرائیلی و امریکایی راجع به عملیات تعقیب و گریز و پیگرد یحیی سنوار رهبر حماس در طول روزهای جنگ منتشر کرده و در آن از ارسال نوعی رادارهای ویژه به اسرائیل با هدف تعیین محل اختفای السنوار خبر داده که امواج آن به زیر زمین نفوذ می‌کند، در حالی که این رادارها در یک مورد موفق به رصد ارتباطات او شدند، اما نتوانستند مکان او را به دقت مشخص کنند.

این منبع با اشاره به اینکه فرماندهان جنگی رژیم صهیونیستی وعده داده‌اند یحیی السنوار را به عنوان معمار عملیات طوفان الاقصی پیدا کنند، نوشت: السنوار به مانند یک شبح و روح است که به یکباره در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود و به ندرت دستوراتی برای گردان‌های القسام صادر می‌کند و به ندرت سرنخ‌هایی درباره محل اختفای خود به جای می‌گذارد.

این منبع نوشت: السنوار مهمترین چهره در  جنبش حماس به شمار می‌رود  و عدم دسترسی به او چه از طریق ترور یا بازداشت مانع آن شده است تا اسرائیل بتواند در جنگ خود با حماس ادعای پیروزی کند.

این منبع عنوان کرد: اگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی موفق شود به السنوار دسترسی پیدا کند با وجود گذشت بیش از 10 ماه از جنگ، آماده خواهد بود برای پایان دادن به جنگ انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهد.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات امریکایی و اسرائیلی گزراش داد ارتش رژیم صهیونیستی در 31 ژانویه سال گذشته پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور یحیی السنوار، در یکی از تونل‌های شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، آنجا را بمباران کرد اما بعدا مشخص شد که او این منطقه را تنها چند روز پیش از بمباران ترک کرده بود در حالیکه اسناد و مقادیری پول اسرائیلی (شکل) از او برجای مانده بود.

این منابع خاطر نشان کردند: السنوار برای برقراری ارتباط و انتقال پیام‌های خود به حماس به منابع انسانی متکی است و مدت‌هاست که ارتباطات الکترونیکی را کنار گذاشته و همین امر باعث شده است که در معرض شبکه اطلاعاتی پیشرفته قرار نگیرد و مقامات امریکایی و اسرائیلی از پیگرد او ناامید شوند.

این در حالی است که  سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسم به «شین بت» برای یافتن السنوار، یک واحد ویژه در مقر خود تاسیس کرده است و دستگاه‌ها و آژانس‌های جاسوسی امریکا نیز موظف شده‌اند ارتباطات او را رهگیری کنند و  امریکا به همین منظور رادارهای نفوذکننده تا اعماق زمین در اختیار تل آویو قرار داده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا