سیاسی

لاوروف: اراده همگانی برای توقف جنگ در غزه وجود ندارد

وزیر خارجه روسیه بدون نام بردن صریح از طرف خاصی اعلام کرد برقراری آتش‌بس در نوار غزه یک خواسته جمعی فوری نیست و کسانی هستند که روی تداوم جنگ تکیه و حساب کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بدون نام بردن صریح از طرف خاصی اعلام کرد برقراری آتش‌بس در نوار غزه یک خواسته جمعی فوری نیست و کسانی هستند که روی تداوم جنگ تکیه و حساب کرده‌اند.

به گزارش روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، گفت: برخی از طرف‌های درگیری فلسطین و اسرائیل نمی‌خواهند جنگ در غزه متوقف شود بلکه با تکیه بر تغییرات آینده در صحنه سیاسی جهانی، خواهان ادامه این جنگ هستند.

لاوروف در دیدار به همتای یمنی خود تصریح کرد: این تصور در حال شکل‌گیری است که آتش‌بس در غزه یک خواسته جمعی فوری نیست و می‌توانم بگویم برخی از طرف‌ها نیاز فوری به ادامه جنگ و حفظ وضعیت موجود با شکل خشونت‌آمیز آن نیاز دارند و به تغییرات در صحنه سیاست جهانی در آینده، اتکا کرده‌اند.

گفتنی است لاوروف پیشتر با تاکید بر لزوم توقف خونریزی و خشونت در خاورمیانه که آن را ناشی از سیاست‌های واشنگتن می‌داند، تاکید کرده بود که تمامی تصمیمات اخیر شورای امنیت در رابطه با موضوع فلسطین تاکنون صرفا به مثابه جوهر روی کاغذ بوده و عملی نشده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا