سیاسی

مشاور السودانی: تقویت روابط عراق با مصر و تونس، در خدمت منافع ملی و منطقه‌ای است

مشاور نخست وزیر عراق در امور مالی سفر السودانی را به کشورهای مصر و تونس باعث توسعه شراکت‌های راهبردی و در خدمت منافع ملی و منطقه‌ای دانست.

میدل ایست نیوز: مظهر محمد صالح، مشاور نخست وزیر عراق در امور مالی، سفر محمد شیاع السودانی را به کشورهای مصر و تونس باعث توسعه شراکت های راهبردی و در خدمت منافع ملی و منطقه ای دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، مشاور مالی نخست وزیر عراق اعلام کرد: سفر السودانی به کشورهای مصر و تونس بسیار مهم است، به ویژه اینکه آنها در دو دوره زمانی مختلف، خاستگاه اتحادیه عرب بوده و روابط تاریخی و طولانی با عراق داشته‌اند.

وی افزود: سفر نخست وزیر به مصر و تونس از جنبه‌های مختلف از جمله تقویت روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی حائز اهمیت است و در این سفر موافقت‌نامه‌های فنی یا یادداشت تفاهم‌هایی امضا خواهد شد که منافع جمعی مشترک را تامین می‌کند.

مظهر محمد صالح افزود: این سفر همچنین موجب افزایش پیگیری راه‌های همکاری مشترک به ویژه توسعه پروژه‌های موجود در زمینه ساخت و ساز و مسکن توسط شرکت‌های دو کشور به ویژه شرکت‌های مصری و افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری و تقویت روابط خواهد شد و فرصتی برای مشورت و رایزنی در مورد مسائل بین المللی و منطقه‌ای مورد علاقه مشترک فراهم خواهد کرد.

مشاور السودانی تاکید کرد که سفر نخست وزیر به مصر و تونس باعث توسعه مشارکت‌های راهبردی و دستیابی به اهداف مشترکی خواهد شد که منافع ملی و منطقه‌ای را تامین خواهد کرد.

گفتنی است السودانی نخست وزیر امروز سه شنبه سفر رسمی خود را از جمهوری عربی مصر و جمهوری تونس آغاز کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا