سیاسی

پنتاگون از نشت احتمالی نفت از نفتکش سونیون در دریای سرخ خبر داد

وزارت دفاع امریکا از نشت احتمالی نفت از نفتکش «سونیون» خبر داد که هفته گذشته با پرچم یونان هدف حملات انصارالله یمن قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرد: نفتکش «سونیون» با پرچم یونان که هدف حملات انصار الله یمن قرار گرفت، همچنان در دریای سرخ در حال سوختن است و به نظر می‌رسد تا کنون نفت موجود در این کشتی به داخل آب‌ها نشت کرده باشد.

به گزارش الشرق الاوسط، سخنگوی پنتاگون با اشاره به محموله یک میلیون بشکه‌ای این نفتکش تصریح کرد: یک طرف ثالث تلاش کرد دو یدک‌کش را برای کمک به نجات نفتکش «سونیون» به دریای سرخ بفرستد، اما حوثی‌ها تهدید کردند به آنها حمله خواهند کرد.

وی ادامه داد: این اقدامات تروریستی بی‌باکانه همچنان تجارت جهانی و منطقه‌ای را بی‌ثبات  می‌کند، جان ملوانان غیرنظامی بی‌گناه را به خطر می‌اندازد و سیستم حیاتی فعالیت‌های دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن را تهدید می‌کند.

سخنگوی پنتاگون خاطر نشان کرد: ارتش امریکا با سایر شرکا در منطقه برای تعیین چگونگی کمک به این کشتی و کاهش اثرات بالقوه زیست محیطی تلاش می‌کند.

گفتنی است انصار الله یمن تهدید کرده است تمامی کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم به مقصد فلسطین اشغالی را در حمایت از مردم غزه هدف حمله قرار خواهد کرد. نفتکش سونیون، سومین کشتی تحت مدیریت دلتا تانکرز است که در آتن پایتخت یونان مستقر است و در این ماه در دریای سرخ مورد حمله قرار می گیرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا