سیاسی

درخواست گروندبرگ از انصارالله برای آزادی کارمندان سازمان ملل

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از گروه انصارالله خواستار کاهش تنش در سراسر این کشور و آزادی فوری و بی‌قید و شرط کارمندان خود شد.

میدل ایست نیوز: هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در مسقط پایتخت عمان، با محمد عبدالسلام، رئیس هیئت گروه انصارالله دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گروندبرگ در این دیدار از گروه انصارالله خواستار کاهش تنش در سراسر کشور و آزادی فوری و بدون قید و شرط کارکنان ربوده شده سازمان ملل توسط این گروه شد.

دفتر نماینده سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی در پایان سفر به مسقط با مقامات ارشد عمان دیدار و از نقش این کشور در تقویت تلاش‌های سازمان ملل برای تحقق صلح و ثبات در یمن قدردانی کرد.

این مقام سازمان ملل بر نیاز فوری به کاهش تنش در سراسر یمن و اولویت قرار دادن منافع یمنی‌ها تاکید و خواستار گفت‌وگوی سازنده شد.

بنا بر اعلام سازمان ملل، گروه انصارالله یمن در ژوئن گذشته علاوه بر بازداشت بیش از 50 کارمند غیر دولتی و یک کارمند سفارت، 11 تن از کارمندان سازمان ملل از جمله 6 نفر که در دفتر این نماینده کار می‌‌کردند را بازداشت کرده است.

انصارالله تاکید کرده بود که اعضای شبکه جاسوسی امریکا و اسرائیل را که تحت پوشش سازمان‌های انسان‌دوستانه فعالیت می‌کردند، بازداشت کرده است که این اتهامات توسط سازمان ملل قاطعانه رد شد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا