سیاسی

غزه محور رایزنی البدیوی و رئیس شورای اروپا

دبیرکل شورای همکاری و رئیس شورای اروپا ضمن بررسی آخرین آمادگی‌ها برای برگزاری نشست پیش‌روی سران کشورهای عضو این شورا و اتحادیه اروپا در بروکسل، درباره غزه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری و شارل میشل،مسائل موجود در عرصه منطقه ای و بین المللی و در راس آن بحران اراضی اشغالی فلسطین را بررسی کردند.

به گزارش الشرق الاوسط، البدیوی و میشل در ریاض آخرین تحولات در حوزه آمادگی برای برگزاری نشست سران کشورهای شورای همکاری و اتحادیه اروپا که قرار است در اکتبر آینده در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شود، رایزنی کردند.

دبیرکل شورای همکاری به تمایل زیاد کشورهای شورای همکاری به ارتباط مهم و تاریخی خود با اتحادیه اروپا در چندین حوزه از جمله حوزه سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تجاری اشاره کرد.

البدیوی افزود این نشست زمینه مناسبی برای تقویت این ارتباط و پیشبرد آن به سمت افق های وسیعتر در راستای خدمت به منافع مشترک دو طرف فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه بر ضرورت ایفای مسئولیت های جامعه جهانی و فشار بر نیروهای رژیم صهیونیستی برای توقف فوری جنگ و عملیات نظامی در نوار غزه و دیگر اراضی اشغالی و نقض مداوم حقوق بشر و تضمین حفاظت از جان غیرنظامیان بی گناه بر اساس قطع نامه های مربوطه بین المللی و سازمان ملل تاکید کرد.

دبیرکل شورای همکاری تاکید کرد بحران در غزه تاثیر زیادی بر ثبات و امنیت منطقه ای و جهانی داشته است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا