سیاسی

واکنش ترکیه به سقوط پهپاد خود در استان کرکوک

پس از آنکه فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد پهپاد ساقط شده در استان کرکوک متعلق به ترکیه بوده است، سخنگوی وزارت خارجه این کشور، واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: اونجو کچالی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه به بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره سرنگونی پهپاد ترکیه ای در استان کرکوک واکنش نشان داد.

به گزارش آناتولی، کچالی ضمن تاکید بر عزم کامل آنکارا در مبارزه با تروریسم بیان کرد ترکیه هماهنگی با مقامات عراقی برای کشف و شناسایی چگونگی این حادثه را آغاز کرده است.

وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت ترکیه بر اساس اصل دفاع مشروع مندرج در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد، به مبارزه با سازمان تروریستی پ.ک.ک که در داخل خاک عراق مستقر است، ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با اشاره اینکه اراده قوی و مشترک میان ترکیه و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم در حال تقویت و ارتقا است، اشاره کرد که بغداد اخیرا پ.ک.ک را سازمانی ممنوعه اعلام کرده و آنکارا در 15 اوت شاهد امضای یادداشت تفاهم نظامی و امنیتی و مبارزه با تروریسم میان دو کشور بوده و این تحولات از نتایج این اراده است.

کچالی تاکید کرد دو کشور به دنبال تضمین دستیابی به نتایج ملموس از این همکاری در میدان و افزایش هماهنگی میان مقامات متخصص در این خصوص هستند.

پیشتر فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد پهپاد ناشناس سرنگون شده در استان کرکوک، متعلق به ترکیه بوده و کمیته فنی به منظور بررسی این امر تشکیل شده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا