سیاسی

اجلاس سران اروپا و کشورهای شورای همکاری برای تقویت همکاری‌های استراتژیک

فرستاده اتحادیه اروپا به کشورهای شورای همکاری با تاکید بر نقش عربستان در عرصه بین المللی از برگزاری اجلاس مشترک کشورهای اروپایی و شورای همکاری در بروکسل خبر داد.

 میدل ایست نیوز: فرستاده اتحادیه اروپا به کشورهای شورای همکاری با تاکید بر نقش عربستان در عرصه بین المللی از برگزاری اجلاس مشترک کشورهای اروپایی و شورای همکاری در بروکسل خبر داد.

به گزارش الشرق الاوسط، «لوئیجی دی مایو»، فرستاده اتحادیه اروپا در کشورهای شورای همکاری تصریح کرد: سفر رئیس شورای اروپا به عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری و دیدارش با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، به منظور برپایی مقدمات و تدارکات برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری انجام گرفت که قرار است در 16 اکتبر در بروکسل برگزار شود.

دی مایو افزود: این اولین نشست بین دو سازمان منطقه‌ای ما خواهد بود که با حضور سران کشورها و روسای دولت‌های دو طرف برگزار خواهد شد و این موضوع، می‌تواند به اوج همکاری‌های دو طرف در سطح استراتژیک منجر شود.

وی بر ضرورت درک متقابل برای تحکیم و تقویت روابط با کشورهای شورای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله مقابله با تغییرات آب و هوایی، تجارت و سرمایه‌گذاری، دیجیتالی شدن، مواد حیاتی و زنجیره تامین پایدار تاکید کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا