سیاسی

سوریه تلاش‌های تل آویو و واشنگتن برای پایان دادن به ماموریت اونروا را محکوم کرد

وزیر خارجه سوریه در دیدار کمیسر کل اونروا ضمن تاکید بر موضع دمشق در قبال مساله فلسطین و حمایت از مردم آن، اعلام کرد کشورش تلاش‌های رژیم صهیونیستی و امریکا با هدف پایان دادن به ماموریت اونروا را محکوم می‌کند.

میدل ایست نیوز: فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه و فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (اونروا) با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، المقداد در این دیدار بر موضع اصولی سوریه در خصوص مساله فلسطین و پایبندی دائم این کشور به حمایت از فلسطینی‌ها از جمله بازگشت این آوارگان، در زمانی که رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم و در راس آن امریکا، برای حل و فصل مساله فلسطین و حقوق غیر قابل تغییر ملت آن تلاش می‌کنند، تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های اونروا در سوریه و همکاری و هماهنگی مشترک با سازمان کل آوارگان فلسطینی، اشاره کرد که دولت سوریه برای تضمین تداوم زندگی شرافتمندانه آوارگان فلسطینی در سوریه، تمام تسهیلات را در اختیار اونروا قرار می‌دهد تا این آژانس به وظایف خود عمل کند.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: این کشور تلاش‌های رژیم صهیونیستی و امریکا با هدف پایان دادن به ماموریت اونروا از جمله تروریستی نامیدن این آژانس و توقف خدمات مهم آن به ملت فلسطین را محکوم می‌کند.

از طرفی دیگر، لازارینی از تلاش‌های دولت سوریه در تسهیل و حمایت از اونروا در این کشور قدردانی کرد.

وی همچنین یکپارچگی تلاش‌های لازم برای مقابله با چالش‌های مختلف پیش‌روی اونروا از جمله تامین مالی لازم این آژانس برای انجام وظایف خود را ضروری دانست.

منبع
سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا