سیاسی

درخواست اعتصاب سراسری در فلسطین اشغالی و برگزاری نشست ویژه کنست

رئیس مخالفان رژیم صهیونیستی خواستار اعتصاب عمومی و برگزاری نشست کنست برای بحث درباره توافق آزادی اسرا شد.

میدل ایست نیوز: یائیر لاپید، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی، پس از اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر کشف اجساد شش تن از گروگان ها در تونل های رفح، به درخواست‌ها برای اعلام اعتصاب عمومی و برگزاری نشست ویژه کنست این رژیم، برای بحث درباره توافق آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا پیوست.

به گزارش الشرق الاوسط، یائیر لاپید، رئیس حزب موسوم به «یش آتید» در بیانیه ای با اشاره به اینکه اسرائیل در حال فروپاشی است واوضاع نمی تواند به این شکل ادامه پیدا کند، از سندیکای کارگران ، صاحبان مشاغل و مقامات محلی خواست اعتصاب و اقتصاد را تعطیل کنند.

به گزارش روزنامه« تایمز آو اسرائیل»، لاپید تصریح کرد: آنها(اسرا) زنده بودند. نتانیاهو و کابینه مرگ تصمیم گرفتند که آنها را نجات ندهند. هنوز تعدادی ازگروگان ها زنده هستند، ما می توانیم معامله کنیم. نتانیاهو به دلایل سیاسی این تصمیم را نمی‌خواهد.

لاپید در ادامه نتانیاهو را متهم کرد : ائتلاف با وزرای راست افراطی نظیر بزالل اسموتریچ و ایتمار بن غفیر را بر زندگی فرزندان شهروندان ترجیح داده و آن را در اولویت قرار داده است.

گفتنی است لاپید، در نامه‌ای به امیر اوهانا، رئیس کنست(پارلمان)، خواستار برگزاری «جلسه فوری» مجمع عمومی کنست در روز دوشنبه شد تا در خصوص تعهد به توافق مبادله برای نجات اسرایی که هنوز در قید حیات هستند، بحث شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا