اقتصادی

سرمایه گذاری 1.9 میلیارد دلاری عربستان در بخش فناوری مالی

عربستان سعودی از  سرمایه گذاری قریب به دو میلیارد دلاری در بخش فناوری مالی«فینتک» خبر داد.

میدل ایست نیوز: عربستان سعودی از  سرمایه گذاری قریب به دو میلیارد دلاری در بخش فناوری مالی«فینتک» خبر داد که ترکیبی از فناوری و نوآوری با هدف رقابت با روش‌های سنتی فعالیت‌های مالی جهت ارائه خدمات مالی نوآورانه است.

به گزارش الشرق الاوسط، «محمد الجدعان»، وزیر دارایی عربستان سعودی فاش کرد  ارزش سرمایه گذاری جسورانه در شرکت های فناوری مالی در این کشور در پایان سه ماهه دوم سال 2024 به حدود بیش از  7.1 میلیارد ریال سعودی معادل 1.9 میلیارد دلار رسید.

وی در افتتاحیه اولین کنفرانس فناوری مالی (فینتک 24) افزود: تعداد شرکت های فناوری مالی با افزایشی چشمگیر به 224 شرکت در طول سه ماهه دوم رسیده است که این میزان، از هدف برنامه توسعه بخش مالی برای سه ماهه مشابه سال 2024 فراتر رفته است.

این نمایشگاه به مدت سه روز و با حضور بیش از 300 غرفه دار و بیش از 350 سرمایه گذار از روز گذشته در ریاض پایتخت عربستان سعودی آغاز به کار کرده است و انتظار می رود بیش از 26 هزار بازدید کننده  داشته باشد.

از سوی دیگر محمد القویز، رئیس اداره بازار سرمایه عربستان سعودی، نیز تصریح کرد: تجارت بر اساس الگوریتم ها حدود 25 درصد از حجم معاملات در بازار مالی ملی  عربستان را به خود اختصاص داده است و این امر مهر تاییدی بر اهمیت دیجیتالی شدن است ضمن آنکه  امروزه تجارت دیجیتال بیش از 90 درصد از حجم معاملات را تشکیل می دهد.

گفتنی است  فین‌تک (Fintech) تحولی در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا