خبر اولسیاسی

السودانی: دولت گام مهمی در تعیین تکلیف پرونده ائتلاف بین المللی در عراق برداشت

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که عراق گام مهمی در تعیین تکلیف پرونده ماندن نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش و پایان ماموریت یونامی برداشته است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت که مفهوم دولت خدمات را وضع کردیم و اولویت آن را حل بیکاری، فقر و ارائه خدمات و اصلاحات اقتصادی و مبارزه با فساد قرار دادیم.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، وی افزود که دولت عراق مبتنی بر حمایت سیاسی از سوی ائتلاف اداره حکومت و همه نیروهای سیاسی ملی است و در راستای بازیابی اعتماد شهروندان به کل نظام سیاسی اقدام کرده است.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که شاخص های تولید انرژی در کشور به 27 هزار مگاوات برای اولین بار رسیده و نیروگاه های جدید نیز تکمیل شده و نیروگاه های دیگری نیز توسعه یافته و شبکه های توزیع و انتقال انرژی نیز تقویت شده است.

وی گفت که عراق بهره برداری از گاز مشعل را آغاز کرده و اکنون 67 درصد از گاز مشعل بهره برداری می شود در حالی که پیشتر سوزانده می شد و میلیاردها دینار هدر می رفت.

السودانی بیان کرد که عراق در گازوئیل به خودکفایی و مرحله صادرات رسید و تولید بنزین را به 28 میلیون لیتر در روز افزایش داد و واردات آن نیز به پایین ترین سطح خود رسید و اوایل سال 2025 متوقف خواهد شد.

وی اشاره کرد که پروژه های استراتژیک بزرگ چه جاده توسعه یا بندر بزرگ فاو آغاز شده است.

السودانی با اشاره به برقراری امنیت با قدرت نیروهای مسلح عراق، به بهبود روابط خارجی عراق نیز اشاره کرد و گفت که عراق گام مهمی در تعیین تکلیف پرونده ماندن نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش و پایان ماموریت یونامی با توجه به ایمان دولت به توانایی های نیروهای امنیتی در از بین بردن بقایای داعش برداشته است.

وی گفت که دولت در پرونده روابط بین المللی تلاش کرده و توانسته عراق را از پیامدهای تنش در منطقه دور نگه دارد بدون آنکه از مواضعش در حمایت از فلسطین عقب نشینی کند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا