سیاسی

اکسیوس گزارش داد:
جزئیات حمله زمینی ادعایی تل آویو به کارخانه موشکی ایران در سوریه

وبگاه خبری اکسیوس اخیرا جزئیاتی از حمله زمینی ادعایی رژیم صهیونیستی به داخل سوریه با هماهنگی امریکا را که هدف از آن به زعم رژیم، ورود به یک کارخانه ایرانی ساخت تسلیحات بوده است، فاش کرد.

میدل ایست نیوز: وبگاه خبری اکسیوس اخیرا جزئیاتی از حمله زمینی ادعایی رژیم صهیونیستی به داخل سوریه با هماهنگی امریکا را که هدف از آن ورود به یک کارخانه ایرانی ساخت تسلیحات بوده است، فاش کرد.

به گزارش اسکای نیوز، پایگاه خبری امریکایی اکسیوس روز پنجشنبه جزئیات جدیدی در خصوص عملیات یکشنبه شب گذشته اسرائیل در استان حماه در مرکز سوریه منتشر کرد.

بر اساس ادعای این وبگاه امریکایی، در جریان این عملیات، یگان‌های ویژه اسرائیلی از نیروهای زبده یا به اصطلاح نخبه این رژیم، همزمان با بمباران هوایی، از طریق تهاجمی زمینی، یک کارخانه زیرزمینی موشک‌سازی ایران را ویران کرده اند.

این منبع مدعی شد: این عملیات، نخستین حمله زمینی در نوع خود توسط ارتش اسرائیل علیه اهداف ایرانی در داخل سوریه در سال های اخیر به شمار می رود.

به گفته این منبع، دولت اسرائیل در خصوص این حمله ،سکوت کرده و مسئولیتی را بر عهده نگرفت تا واکنش انتقام جویانه ایران یا متحدانش یعنی سوریه و حزب الله را سبب نشود.

در همین ارتباط، سه منبع آگاه از این عملیات به اکسیوس ادعا کردند: یگان نیروهای زبده ارتش اسرائیل موسوم به «سایرت ماتکال» حمله ای را علیه تاسیسات نظامی وابسته به ایران انجام داد و آن را ویران کرد.

این منابع فاش کردند اسرائیل پیشتر به دولت جو بایدن رئیس جمهور امریکا در خصوص این عملیات حساس اطلاع داده بود و واشنگتن نیز مخالفتی با آن به عمل نیاورد.

اکسیوس مدعی شد: یگان ویژه اسراییل نگهبانان سوری این تاسیسات را غافلگیر کرد و بسیاری از آنها را در جریان حمله به قتل رساند، اما در این حمله هیچ ایرانی یا نیروی مسلحی وابسته به حزب الله آسیب ندیدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه اسرائیلی از مواد منفجره که با خود آورده بودند برای منفجر کردن تأسیسات زیرزمینی از جمله دستگاه‌های پیشرفته استفاده کردند ضمن آنکه حملات هوایی نیز به طور همزمان با هدف جلوگیری از اعزام نیروی کمکی ارتش سوریه به منطقه انجام شد.

اکسیوس ادعا کرد: ایرانی‌ها ساخت این تأسیسات زیرزمینی را با هماهنگی حزب‌الله لبنان و سوریه در سال 2018 و پس از یک سری حملات هوایی اسرائیل که بیشتر زیرساخت‌های تولید موشک ایران در سوریه را نابود کرده بود، آغاز کردند.

به ادعای منابع خبری، ایرانی ها تصمیم گرفتند کارخانه ای در عمق زمین در کوهی در منطقه مصیاف بسازند تا در برابر حملات هوایی اسرائیل نفوذناپذیر باشد. برنامه ایران در این تاسیسات حفاظت شده، تولید موشک‌های نقطه زن در نزدیکی مرز لبنان بوده است تا فرآیند تحویل آن به حزب‌الله به سرعت و با کمترین خطر حملات هوایی اسرائیل تکمیل شود.

این در حالی است که دستگاه اطلاعاتی اسرائیل، بیش از 5 سال است که روند ساخت و ساز را زیر نظر داشته است و دریافته بودند که امکان تخریب این تاسیسات با حمله هوایی صرف وجود ندارد و نیاز به عملیات زمینی دارند.

این منبع در پایان خاطر نشان کرد: ارتش اسرائیل در سال های اخیر حداقل دو بار اجرای این عملیات را در نظر داشت ، اما به دلیل خطرات زیاد مورد تایید قرار نگرفت.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا