سیاسی

پیام پوتین به تهران: موضع روسیه برای همکاری در مسائل منطقه‌ای با ایران تغییر نکرده است

دبیر شورای امنیت روسیه در دیدار با رئیس جمهور ایران اعلام کرد رئیس جمهور کشورش از وی خواسته این پیام را به مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد که موضع مسکو برای همکاری در مسائل منطقه‌ای با تهران تغییر نکرده است.

میدل ایست نیوز: مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار «سرگئی شویگو»، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه با اشاره به سوابق سازنده روابط دو کشور تصریح کرد: دولت چهاردهم همکاری‌ها و اقدامات در حال انجام در مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را با جدیت دنبال خواهد کرد.

بر اساس بیانیه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، پزشکیان تعمیق و تقویت روابط و همکاری‌ها میان تهران و مسکو را باعث کاهش اثربخشی تحریم‌ها و اقدامات ناعادلانه علیه دو کشور دانست و افزود: روابط میان ایران و روسیه در مسیری دائمی، مستمر و ماندگار توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به اظهارات این مقام روسی درباره تمهید مقدمات دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان اظهار امیدواری کرد که در این دیدار درباره همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه و از جمله در قالب بریکس و شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت‌وگوها و توافقات ثمربخشی داشته باشند.

شویگو نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه رئیس جمهور کشورش از وی خواسته این پیام را به مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران انتقال دهد که موضع روسیه برای همکاری در مسائل منطقه‌ای با ایران تغییر نکرده است، گفت که پوتین بی‌صبرانه منتظر ملاقات با رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس سران بریکس در قازان روسیه است.

منبع
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا