خبر اولسیاسی

تاکید رشید بر تامین امنیت مرزهای عراق با کشورهای همسایه

رئیس جمهور عراق در دیدار مشاور امنیت ملی این کشور بر ضرورت فعال‌سازی همکاری، هماهنگی و تبادل داده‌ها و اطلاعات با کشورهای همسایه و تامین امنیت مرزهای مشترک در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق در کاخ بغداد پذیرای قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور بوده است.

بر اساس بیانیه ریاست جمهور عراق، رشید و الاعرجی در این دیدار آخرین تحولات اوضاع امنیتی در عرصه داخلی را بررسی کردند.

رئیس جمهور عراق در ادامه اهمیت حفاظت از ثبات و تضمین امنیت شهروندان از طریق توسعه عملکرد امنیتی و فعال‌سازی اقدام اطلاعاتی و تلاش برای نابودی عناصر باقی مانده تروریست‌ها و گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته را روشن ساخت.

رشید تاکید کرد تحکیم امنیت داخلی از توسعه بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور حمایت می‌کند و موجب تقویت آن در راستای منفعت شهروندان و سطح زندگی آن‌ها می‌شود.

وی به ضرورت فعال‌سازی همکاری، هماهنگی و تبادل داده‌ها و اطلاعات با کشورهای همسایه و تامین امنیت مرزهای مشترک در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای در تمام منطقه اشاره کرد.

از طرفی دیگر الاعرجی توضیح مفصلی درباره وضعیت امنیتی و طرح‌های وضع شده برای حفظ ثبات در کشور ارائه و از پیشنهادات و اهتمام رئیس جمهور کشور خود به حفظ دستاورد‌ها و تحکیم امنیت و ثبات قدردانی کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا