سیاسی

تاکید السودانی بر آمادگی عراق برای حمایت از لبنان

نخست وزیر عراق در دیدار همتای لبنانی خود بر آمادگی کشورش برای حمایت از لبنان در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در نیویورک میزبان نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، السودانی، شهادت و مجروح شدن صدها شهروند لبنانی بی دفاع به دلیل حملات پی در پی رژیم صهیونیستی را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفت.

وی بر پشتیبانی دولت با ایستادگی در کنار لبنان که نشان دهنده موضع عمه عراقی‌ها و در راس آنها مرجعیت دینی و سایر طیف‌های جامعه است، تاکید کرد.

نخست وزیر عراق بر آمادگی کشورش برای حمایت از لبنان در زمینه‌های مختلف برای عبور از این بحران از طریق روند سیاسی یا جنبه انسانی تاکید کرد.

السودانی تاکید کرد که عراق خواستار برگزاری نشست عربی و اسلامی برای این بحران و اتخاذ مواضع قوی در قبال این حملات آن هم همزمان با شکست جامعه بین‌المللی در دفاع از حقوق بشر در لبنان و فلسطین و حفاظت از جان مردم دو کشور شده است.

وی اشاره کرد که دولت عراق در تامین همه امکانات لازم برای حمایت از برادران در لبنان کوتاهی نخواهد کرد.

از طرفی دیگر میقاتی از گام‌های عراق در پشتیبانی لبنان و حمایت از آن طی سال های گذشته به خصوص این بحران که عراق نخستین کشوری بود که کمک فوری برای کاهش رنج ملت لبنان ارسال کرد، تقدیر و تشکر کرد.

وی تلاش‌های عراق در درخواست برای برگزاری نشست کشورهای عربی و اسلامی برای جلوگیری از حملات وحشیانه به لبنان و مردم آن و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه را نیز تحسین کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا