سیاسی

حمله افراد مسلح به دفاتر شبکه‌های تلویزیونی در عراق

در پی تداوم اعتراضات در عراق، مقر برخی از شبکه‌های تلویزیونی مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: در پی تداوم تظاهرات در بعضی از شهرهای عراق از جمله بغداد در اعتراض به بیکاری، فساد و وضعیت وخیم خدمات‌رسانی، منابع آگاه از حمله معترضین و برخی افراد مسلح به دفاتر شبکه‌ها و رسانه‌های فعال در عراق خبر دادند.

در همین رابطه، منبعی امنیتی به القدس العربی گفت که افراد مسلح ناشناس که چهره خود را پوشانده بودند عصر دیروز شنبه به شبکه العربیه عربستان در بغداد حمله کردند و دستگاه‌ها و تجهیزات رسانه‌ای موجود در آن را شکستند.

این منبع امنیتی افزود: «دفاتر 3 شبکه تلویزیونی در بغداد طی دو روز اخیر در معرض حملات هماهنگ شده گروه‌های مسلحی قرار گرفته که مخالف پوشش دادن اعتراضات علیه دولت این کشور هستند.»

منبع یاد شده که نخواست نامش فاش شود، عنوان کرد: «حملات هماهنگ شده علاوه بر شبکه العربیه، به شبکه NRT متعلق به شاسوار عبدالواحد، از رهبران جنبش نسل جدید کردستان در منطقه کراده بغداد نیز انجام شده است که خسارت‌های مادی به اموال این شبکه وارد کرده اند.»

این دو حمله در حالی انجام می شود که پیشتر مقر شبکه الدجله در منطقه الکراده نیز در معرض حمله افراد مسلح قرار گرفته و به علت وقوع آتش‌سوزی در آن، پخش این شبکه برای مدتی متوقف شده بود.

روزنامه القدس العربی به نقل از منبع خود مدعی شد: «گمان می رود افراد مسلح وابسته به جنبش النجباء در پشت پرده این حملات قرار داشته باشند تا با این اقدام مانع از پوشش تظاهرات شوند.»

جنبش نجباء از گروه‌های مسلح نزدیک به ایران به رهبری اکرم الکعبی است که از گروه‌های مسلح زیرمجموعه الحشد الشعبی به شمار می رود.

منبع امنیتی مذکور همچنین اعلام کرد کارمندان شبکه الحره عراق و رادیو سوا که تحت حمایت مالی ایالات متحده امریکا قرار دارند، پیام‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده اند.

شبکه تلویزیونی الفرات هم خبر داد که بامداد امروز هدف شلیک خمپاره قرار گرفته است. این شبکه از صبح امروز با ارسال خبری فوری اعلام کرد که دفتر این رسانه تلویزیونی در بغداد بامداد امروز (یکشنبه 6 اکتبر) هدف شلیک خمپاره قرار گرفته است.

بغداد و برخی از شهرهای جنوبی عراق از روز سه شنبه هفته گذشته در اعتراض به فساد، بیکاری و وضعیت بغرنج خدمات‌رسانی برگزاری تظاهرات اعتراضی را شاهد است.

همچنین بخوانید

مصوبات هیئت وزیران عراق در پاسخ به مطالبات معترضان

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا