سیاسی

سفر ولیعهد عربستان به مصر با هدف امضای توافق‌نامه‌های اقتصادی

ولیعهد عربستان، امروز در راس یک هئیت وزارتی عالی رتبه به مصر سفر و شماری از توافق‌نامه‌های اقتصادی را امضا خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان امروز سه‌شنبه، در راس یک هیئت وزارتی عالی رتبه به مصر سفر خواهد کرد.

به گزارش العربی الجدید، بن سلمان در فرودگاه بین‌المللی قاهره، مورد استقبال عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر قرار خواهد گرفت.

رایزنی مسائل مربوط به پرونده‌های منطقه‌ای و در راس آن وضعیت غزه، لبنان، دریای سرخ و سودان و امضای شماری از توافقنامه‌های اقتصادی و مذاکرات گسترده در باره سرمایه‌گذاری‌های کنونی و قریب الوقوع عربستان در مصر در دستور کار این سفر است.

مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر در شانزدهم سپتامبر گذشته به ریاض، پایتخت عربستان سفر و با ولیعهد عربستان و سرمایه‌گذاران عربستانی دیدار کرد.

مدبولی همچنین در دیدار با سرمایه‌گذاران عربستانی بر عزم قاهره در ورود به اصلاحات قانونی در زمینه قانون سرمایه‌گذاری و ارائه مشوق‌ها و معافیت‌های جدید در راستای تشویق به سرمایه‌گذاری در تمامی بخش‌ها تاکید کرده بود.

ریاض برای تزریق سرمایه‌گذاری‌های جدید، به تضمین حفاظت از سرمایه‌گذاری‌های خود در مصر دارد و ترجیح می‌دهد که برای حفاظت از سرمایه‌گذاری‌ها و تسهیل مراحل قانونی و تامین زیرساخت قوی، توافقنامه‌های دو جانبه میان دو دولت امضا شود.

ریاض مدتی است در باره معامله «راس جمیله» که یکی از معاملات عظیم میان مصر و عربستان به شمار می‌آید و به پروژه‌های توسعه‌ای در منطقه راس الجمیله در مصر مرتبط است، مذاکره می‌کند.

راس الجمیله مکانی راهبردی در نزدیکی کانال سوئیس واقع شده که این موقعیت مکانی، آن را به منطقه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری‌های عظیم تبدیل می‌کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا