سیاسی

در دیدار وزیر خارجه ایران
عبدالله دوم بر لزوم کاهش تنش در منطقه تاکید کرد

پادشاه اردن در دیدار وزیر خارجه ایران بر لزوم کاهش تنش در منطقه و ضرورت توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران بر لزوم کاهش تنش در منطقه تاکید کرد.

براساس بیانیه دیوان پادشاهی اردن، عبدالله دوم هشدار داد که تداوم قتل و ویرانی، منطقه را در گرو خشونت و گسترش درگیری نگه خواهد داشت.

وی بر لزوم توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان به عنوان نخستین گام به سمت آرامش اوضاع تاکید کرد.

در این دیدار که ولیعهد اردن نیز حضور داشت، عبدالله دوم تاکید کرد که اردن، صحنه‌ای برای درگیری‌های منطقه‌ای نخواهد بود.

پادشاه اردن به اهتمام کشورش به هرگونه تلاش به همراه کشورهای برادر و دوست برای احیای ثبات در منطقه و ایجاد چشم‌اندازی سیاسی برای قضیه فلسطین اشاره کرد.

وی اهمیت تقویت تامین نیازهای بشردوستانه در نوار غزه و تضمین ورود کمک‌های امدادی برای جلوگیری از فاجعه انسانی را بیان کرد.

تاکید عراقچی بر لزوم همکاری برای توقف نسل کشی و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی

براساس بیانیه وزارت خارجه ایران، عراقچی نیز ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران راجع به وضعیت امنیتی منطقه و تلاش‌های صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا، بر ضرورت همکاری و همبستگی بیشتر کشورهای منطقه و جهان اسلام جهت وادارکردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنگ افروزی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با ابراز نگرانی و اندوه شدید از وضعیت بسیار ناگوار مردم آواره غزه و لبنان که اکنون از امکانات اولیه برای ادامه زندگی نیز محروم شده‌اند، خواستار بسیج همه ظرفیت‌های کشورهای اسلامی جهت جمع‌آوری و ارسال کمک‌های انساندوستانه شد.

پادشاه اردن نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جاری در منطقه و خطرات و عواقب جدی ناشی از گسترش دامنه منازعه و ناامنی بر همه کشورها، بر عزم اردن برای هرگونه مساعدت و مشارکت در ابتکارات و روندهای معطوف به حفظ ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

طرفین همچنین بر اراده دو‌ کشور برای توسعه روابط دوجانبه و استمرار رایزنی‌ها و مشورت‌ها در خصوص تحولات منطقه در راستای کمک به حفظ امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

منبع
دیوان پادشاهی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا