خبر اولسیاسی

بارزانی و اردوغان بر اهمیت توسعه روابط ترکیه با عراق و اقلیم کردستان تاکید کردند

رئیس اقلیم کردستان عراق و رئیس جمهور ترکیه طی دیداری در آنکارا بر اهمیت توسعه روابط ترکیه با عراق و اقلیم کردستان به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز چهارشنبه، در آنکارا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

به گزارش شفق نیوز، براساس بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق، دو طرف بر اهمیت توسعه روابط ترکیه با عراق و اقلیم کردستان به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کردند.

بارزانی و اردوغان به بررسی چگونگی افزایش سطح تبادل تجاری و فرصت های شغلی و سرمایه گذاری ترکیه در مناطق مختلف عراق و اقلیم کردستان پرداختند.

اردوغان مجددا بر همکاری مستمر کشورش با عراق و اقلیم کردستان تاکید و آمادگی و تمایل بخش خصوصی کشورش برای همکاری و سرمایه گذاری در زمینه های مختلف را اعلام کرد.

طرفین ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت خاورمیانه و خطرات و عواقب احتمالی آن بر منطقه، بر سر لزوم تلاش جمعی برای جلوگیری از گسترش درگیری و حل مسالمت آمیز مسائل توافق کردند.

روابط اربیل و بغداد، پروژه جاده توسعه، روابط عراق و اقلیم کردستان با کشورهای منطقه، تهدید تروریسم و مبارزه با داعش از دیگر محورهای دیدار دو طرف بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا