سیاسی

رژیم صهیونیستی به دنبال ترور «مروان البرغوثی» در زندان است

همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به زندانیان فلسطینی و مجروح شدن شدید مروان البرغوثی از فرماندهان ارشد جنبش فتح، فرضیه‌ها در خصوص تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور و حذف فیزیکی وی قوت گرفته است.

میدل ایست نیوز: دو نهاد فلسطینی اعلام کردند مروان البرغوثی از اسرای برجسته فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و تعدادی از همرزمانش که در سلول‌های زندان «مجدو» به سر می‌برند، در زندان هدف حمله وحشیانه قرار گرفتند و جراحات شدیدی به آن‌ها وارد شده است.

به گزارش الجزیره، کمیته امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کردند: حمله به مروان البرغوثی از اعضای کمیته مرکزی جنبش آزادیبخش ملی فلسطین (فتح) و همراهانش در تاریخ نهم سپتامبر صورت گرفته و باعث مجروحیت شدید وی شده است.

بر اساس اطلاعاتی که وکیل البرغوثی پس از تلاش‌های بسیار برای ملاقات با او به دست آورده است، ضربات وارد شده به البرغوثی بیشتر بر ناحیه سر، گوش‌ها، پهلو و دنده‌ها متمرکز بوده و به خونریزی در گوش راست و جراحت بازوی راست، و دردهای شدید در کل بدن، به ویژه دنده‌ها، سینه و پشت او منجر شده است.

این در حالی است که کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرده است مروان البرغوثی با تصمیم دولت اسرائیل هدف سوءقصد قرار گرفته است.

کمیته مرکزی فتح با انتشار بیانیه‌ای افزود: آنچه فرمانده مروان الرغوثی در زندان مجدو با آن مواجه شده است، چیزی جز تلاش برای حذف فیزیکی وی با تصمیم دولت اشغالگر و افراطی اسرائیل نیست.

کمیته مرکزی فتح با محکوم کردن این اقدمات، هشدار داد آسیب زدن به زندگی مروان البرغوثی و دیگر فرماندهان اسرا و به طور کلی تمامی اعضای جنبش اسرا، رویارویی با اشغالگران را به مرحله تشدید تنش و انفجار سوق خواهد داد.

این کمیته از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل، دیوان بین‌المللی دادگستری و نهادهای حقوق بشری مربوطه درخواست کرد فوراً برای نجات جان البرغوثی و دیگر اسرای فلسطینی مداخله کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا