سیاسی

«فالح الفیاض» نامه نخست وزیر عراق را به «بشار اسد» داد

«فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق در سفر به دمشق، پیام «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق با محوریت مبارزه با تروریسم و امنیت مزرها را به «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه منتقل کرد.

میدل ایست نیوز: «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق در سفر به دمشق، پیام «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق با محوریت مبارزه با تروریسم و امنیت مزرها را به «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد صبح امروز بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق که حامل پیام نخست وزیر عراق بوده است، استقبال کرد.

محورهای پیام عبدالمهدی درباره راهکارهای توسعه مناسبات مشترک، ارتقای هماهنگی کنونی میان دو کشور به حوزه‌های بیشتر و سطوح بالاتر در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها در سایه تحولات اخیر و نیز همکاری اقتصادی و گشودن گذرگاه‌های مرزی میان سوریه و عراق بوده است.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار تاکید کرد چشم طمع کشورهای خارجی به کشورهای منطقه‌مان در طول تاریخ متوقف نشده است؛ حمله تجاوزکارانه ترکیه به سوریه تحت شعارهای دروغین نیز در چارچوب همین طمع‌ورزی‌ها جای می گیرد، این اقدام ترکیه، حمله آشکار و تجاوزی روشن است که سوریه با هدف قرار دادن گروه‌های تروریسم تحت حمایت ترکیه و مقابله با این گروه‌ها با همه ابزارهای مشروع در اراضی سوریه بدان پاسخ داده است.

از سوی دیگر، مشاور امنیت ملی عراق هم تاکید کرد: «دو کشور به همکاری مشترک خود در زمینه‌های مختتلف در راستای منافع ملت سوریه و عراق و تحقق امنیت و صلح برای دو کشور ادامه می دهند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا