سیاسی

استعفای وزیر جنگ اسرائیل در اعتراض به توافق آتش بس با حماس

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل در اعتراض به توافق آتش بس با جنبش حماس از سمت خود استعفا داد.

میدل ایست نیوز:« آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ اسرائیل با اعلام استعفای خود، در گفتگو تلویزیونی عنوان کرد: حزب متبوعش در نتیجه استعفای وی، از دولت اسرائیل کنار خواهد رفت.
به گزارش شبکه خبری المیادین، لیبرمن تصمیم به استعفای خود را که پس از 48 ساعت اجرایی خواهد شد، «تسلیم در برابر تروریسم» توصیف کرد.
وزیر جنگ اسرائیل با اشاره به کشته های اسرائیل در حمله موشکی فلسطینی ها، افزود: اگر در منصب خود باقی بمانم، دیگر نمی توانم به چشمان ساکنان جنوب اسرائیل نگاه کنم.
«سامی ابوزهری» سخنگوی رسمی جنبش حماس در حساب توییتری خود اعلام کرد: استعفای لیبرمن، اعتراف به شکست و نیز ناتوانی در مقابله با نیروهای مقاومت است.
به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان سیاسی اسرائیل پیش بینی کردند، نتانیاهو که بخش اعظمی از حمایت ها را در نتیجه پرونده های فساد، از دست داده است، دستور به برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد داد، استعفای لیبرمن و خروج حزب وی؛ «اسرائیل خانه ما» از ائتلاف حاکم، موجب کاهش پنج کرسی از مجموعه 120 کرسی کنیست خواهد شد، و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی با اختلاف یک کرسی همچنان در اکثریت خواهد ماند، به همین خاطر نتانیاهو دستور برگزاری زودهنگام انتخاباتی را خواهد داد که قرار بود در نوامبر سال 2019 برگزار شود.
گفتنی است اسرائیل در نتیجه تنش های امنیتی اخیری که در نوار غزه و جنوب اسرائیل شاهد آن بوده، در حالت سردرگمی به سر می برد، این تنش ها در پی شکست تیپ ویژه ارتش اسرائیل در عملیات نفوذ خود بود که در خلال آن، «نور برکت» فرمانده گردان عزالدین قسام و 6 فلسطینی دیگر کشته شدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا