سرخط خبرهاسیاسی

دفتر حیدر العبادی در پاسخ به اتهامات شورای عالی قضایی:کارنامه سفید العبادی برای همگان روشن است

دفتر رسانه‌ای «حیدر العبادی»، نخست وزیر سابق عراق به اتهام‌زنی شورای عالی قضایی این کشور مبنی بر مشارکت العبادی در جرائم وزرای دولت گذشته و سوء استفاده از منصب خود برای منافع شخصی واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه‌ای «حیدر العبادی»، نخست وزیر سابق عراق به اتهام‌زنی شورای عالی قضایی این کشور مبنی بر مشارکت العبادی در جرائم وزرای دولت گذشته و سوء استفاده از منصب خود برای منافع شخصی واکنش نشان داد.

دفتر رسانه‌ای حیدر العبادی با ابراز تاسف نسبت به اظهارات شورای عالی قضایی که در واکنش به دعوت العبادی برای حفظ استقلال دستگاه قضایی مطرح شد، اظهار داشت: «کارنامه سفید العبادی برای همگان و در درجه نخست برای دستگاه قضایی روشن است، وی همواره خواهان حاکمیت قانون، پاکدستی و بازخواست افراد فاسد است و هیچگاه به سود خود در مساله‌ای شبهه‌آلود ورود نکرده است.»

دفتر رسانه‌ای العبادی در ادامه افزود: «دولت گذشته کارشناسان بین المللی را برای کمک به دستگاه قضایی در مبارزه با فساد به عراق دعوت کرد و ده‌ها پرونده فساد از جمله پررونده تقلب در انتخابات 2018 میلادی در راستای دغدغه‌مندی برای سلامت ساختارهای کشور در اختیار دستگاه قضایی قرار داد.»

دفتر العبادی در ادامه عنوان کرد: «هر طرفی که می تواند دست داشتن العبادی در دفاع از مفسدین یا حمایت از اختلاس‌کنندگان را اثبات کند، این کار را انجام دهد، اگر این امر درست باشد، پس چرا دستگاه قضایی تمام این مدت سکوت پیشه کرد و اکنون در این شرایط به خصوص از آن سخن گفت، این به دستگاه قضایی چه ارتباطی دارد که شخصی نخست وزیر بشود یا نه؟ آیا در ساختار سیاسی مبتنی بر جدایی قوا، این رای‌دهندگان نیستند که حق رای دارند؟

دفتر سیاسی رئیس ائتلاف النصر در ادامه این پرسید: «دستگاه قضایی چگونه می تواند بر اساس نیت افراد و گمانه‌ها قضاوت کند و در مجادله سیاسی و اتهام‌زنی بی پایه و اساس دخالت کند؟ دستگاه قضایی چه دلیلی مبنی بر دفاع العبادی از فاسدین در دست دارد؟

دفتر رسانه‌ای العبادی در پایان اظهار داشت: «تمایل داریم به همگان اطمینان خاطر دهیم که العبادی هماره طرفدار حاکمیت قانون بوده و در راستای صیانت از میهن و شهروندان و نه من باب طمع قدرت به مردم خدمت کرده است، اکنون نیز آماده انجام مناظره برای روشن شدن حقیقت است تا ملت به قضاوت درباره شخصیت‌ها، مواضع و سیاست‌های آنان بنشیند.»

«عبدالستار بیرقدار»، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق پیشتر طی اظهاراتی حیدر العبادی را به شریک جرم بودن وزرای فاسد دولت خود و سوء استفاده از جایگاه خود برای منافع شخصی متهم کرده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا