سرخط خبرها

وزیر دفاع ترکیه: شواهد ما دست داشتن ولیعهد عربستان در قتل «خاشقجی» را تأیید می کند

وزیر دفاع ترکیه تأکید کرد که دستگاه امنیتی این کشور درباره پرونده قتل خاشقجی مدارکی فراتر از فایل صوتی در اختیار دارد.

میدل ایست نیوز: «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه، گفت شواهدی که ترکیه درباره قتل خاشقجی در اختیار دارد فراتر از فایل صوتی است و تأیید می‌کند که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در این حادثه دست داشته است.

به گزارش «عربی 21»، او در گفت‌وگو با بخش ترک زبان بی بی سی، تأکید کرد که ترکیه علاوه بر فایل‌های صوتی شواهد و مدارک دیگری نیز در اختیار دارد.

آکار در پاسخ به سؤالی درباره رابطه «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، با پرونده قتل خاشقجی گفت که ترکیه شواهدی در این باره دارد و این شواهد را در اختیار چند کشور دیگر نیز قرار داده است.

او افزود که ترکیه از ریاض خواسته که 18 تن از متهمان این پرونده جهت محاکمه به ترکیه تحویل داده شوند، اما عربستان پاسخی به این درخواست نداده است.

وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به سؤالی درباره میزان رضایت ترکیه از روند تحقیقات این پرونده در عربستان سعودی گفت: «ترجیح می‌دهیم که این تحقیقات در همان منطقه‌ای انجام شود که جرم در آن رخ داده، این‌طور خیلی بهتر است».

آکار افزود دستگاه امنیتی ترکیه همه فایل‌های صوتی مربوط به این جنایت را در اختیار دارد و بر اساس روند تحولات آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا